Analiză

Carrefour isi reduce cota la 30% din piata pe care a creat-o in 2001, din cauza agresivitatii rivalilor germani

Carrefour isi reduce cota la 30% din piata pe care a creat-o in 2001, din cauza agresivitatii rivalilor germani
22.03.2010, 23:10 77

Francezii care au definit conceptul de hipermarket in Romaniasi-au redus cota de piata de la aproape 50% la 29% in ultimii treiani, pe fondul ofensivei puternice a retelelor germane de profil sial franarii bruste a investitiilor companiei franceze in Romania in2009, potrivit estimarilor ZF. Retailerul care in 2001 deschideaprimul hipermarket din Romania isi vede acum amenintata pozitia delider de piata, insa revansa Carrefour inca se lasa asteptata.Primul an in care marile lanturi de magazine alimentare s-auconfruntat cu scaderi in consum la nivel local a adus o schimbarede 180 de grade in strategia retailerului francez pe cea maiimportanta piata a sa, hipermarketurile: in 2009, compania afinalizat doar doua proiecte de extindere si a renuntat la olocatie din Braila, in timp ce nemtii de la Real si Kaufland aucastigat teren prin deschiderea a patru, respectiv sase magazinenoi. Franarea investitiilor in expansiune ale Carrefour este cuatat mai surprinzatoare cu cat, in 2008, reteaua anunta planuri deexpansiune de 7 hipermarketuri pe an pana in 2012, iar in 2007negocia achizitii de supermarketuri si discounteri. "GrupulCarrefour nu intentioneaza sa puna punct expansiunii sale inRomania", au declarat reprezentantii Carrefour Group, care aurefuzat sa ofere mai multe informatii. Investitiile grupului nu levor depasi insa in acest an pe cele realizate in 2009, potrivitinformatiilor din piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO