Analiză

Hipermarketurile au devansat supermarketurile in preferintele consumatorilor

Hipermarketurile au devansat supermarketurile in preferintele consumatorilor

Click pentru imaginea marita

19.03.2007, 23:16 51

Hipermarketurile sunt in prezent principalele locuri pentru cumparaturi alimentare pentru aproximativ 18% din consumatorii de pe piata locala, pondere care a crescut de la 11% la inceputul anului 2006.
Hipermarketurile au devansat supermarketurile in preferintele consumatorilor romani, arata un studiu al institutului de cercetare a pietei Gfk si Incoma Research (Cehia), realizat pe piata din Europa Centrala si de Est.
In schimb supermarketurile, care reprezentau principalul loc de aprovizionare cu alimente pentru 22% din consumatorii de pe piata romaneasca, in anul 2006, au pierdut in fata celorlalte forme de comert modern, dar si a magazinelor specializate care si-au crescut ponderea in preferintele clientilor.
Astfel, un procent de 16% dintre consumatori au spus ca supermarketurile sunt magazinele cel mai des frecventate pentru cumparaturi alimentare, se mai arata in studiul Gfk si Incoma Research realizat la finele anului trecut si inceputul lui 2007.
O explicatie ar putea fi extinderea accelerata a retelelor de hipermarketuri, care au avut in 2006 cel mai prolific an pe piata romaneasca. Acestea au ajuns la 38 de unitati operationale la finele anului trecut, un numar de aproape patru ori mai mare fata de perioada precedenta.
La randul lor, retelele de magazine discount si-au dublat numarul de unitati anul trecut, ajungand la peste 100 de locatii, si in acelasi timp au reusit sa-si faca loc in preferintele consumatorilor. Studiul Gfk si Incoma Research arata ca aproximativ 8% din consumatorii de pe piata romaneasca au ca loc principal de cumparaturi un magazin cu politica de discount, fata de sub 1% in anul 2006.
Magazinele cash & carry, o alta forma de comert modern, reprezinta principalul loc de aprovizionare cu alimente pentru 11% din consumatorii de pe piata romaneasca, procent dublu fata de cel inregistrat anul trecut, potrivit datelor Gfk.
O crestere importanta in preferintele consumatorilor au inregistrat si magazinele alimentare specializate, care au ajuns sa reprezinte principalul loc pentru aprovizionarea cu alimente pentru peste 8% din consumatori, fata de aproximativ 2% in anul 2006.
Cea mai dramatica scadere a fost inregistrata pe segmentul mini-marketurilor, care au ajuns la 6% (procentul de consumatori care se duc in principal in mini-marketuri pentru a cumpara alimente), fata de 12% anul trecut.
Magazinele traditionale (de cartier) raman inca pe primul loc, ca pondere, deoarece 33% dintre consumatori se aprovizioneaza cu alimente in principal din aceste locuri.
Ele sunt urmate de hipermarketuri si supermarketuri.
Cumulat pe cele patru forme ale sale (hipermarketuri, supermarketuri, discount si cash & carry), retailul modern a devansat anul trecut pentru prima data magazinele traditionale (mini-marketuri, chioscuri si piete agro-alimentare) in preferintele consumatorilor, mai reiese din studiu.
Peste 50% din consumatori au ca principal loc de cumparaturi alimentare un magazin cu format modern, fata de sub 40% in anul 2006. Distanta retailului modern fata de cel traditional s-ar putea adanci in urmatorii ani, in favoarea formatelor mari de magazine, atat datorita planurilor de extindere ale retelelor internationale de comert, cat si comportamentului consumatorilor.
Pe piata din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, alegerea principalului loc de cumparaturi este determinata de oferta de produse din magazinul respectiv, mai releva studiul Gfk si Incoma Research.
Magazinele cu suprafete mari ar putea astfel sa castige teren, datorita numarului de produse listate care poate ajunge pana la 60.000 pe unitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO