Analiză

Operatorii low-cost, o amenintare? Sau nu?

01.12.2005, 19:26 15

Desi companiile aeriene traditionale nu-l considera un competitor direct, operatorul low-cost Blue Air estimeaza dublarea afacerilor in 2006, pana la 36 mil. euro.

Evolutia economiei romanesti si potentialul de crestere al transportului aerian au determinat ca piata romaneasca sa fie din ce in ce mai atractiva pentru operatorii aerieni low-cost, chiar daca cei doi operatori low-cost (Blue Air si My Air) desfasoara operatiuni in Romania.

O dovada in acest sens sunt estimarile de dublare a cifrei de afaceri in 2006, pana la 36 de milioane de euro, ale operatorului low-cost Blue Air.

Infiintata in decembrie 2004, compania aeriana cu costuri reduse preconizeaza atingerea unui nivel de 18 milioane de euro in 2005, ca urmare a introducerii de noi destinatii si extinderii flotei. Blue Air are zboruri saptamanale catre Roma, Milano (Bergamo), Lyon, Maastricht, Barcelona, Paris, Istanbul, Madrid si intentioneaza sa introduca curse regulate catre Europa Centrala si de Est, Germania si Italia.

Prezenta din ce in ce mai activa a companiilor low-cost atat pe piata internationala, cat si pe cea romaneasca a fost remarcata de reprezentantii Lufthansa, care, desi nu-i considera un competitor direct care le-ar putea influenta negativ activitatea, cred ca acestia vor genera un potential nou, si anume o parte a clientelei transportului cu au-tocarul.

De aceeasi parere este si Radu Dumitrescu de la KLM, care crede ca prezenta companiilor aeriene low-cost pe piata romaneasca nu reprezinta un concurent puternic pentru KLM, deoarece acestea ofera doar curse ce leaga doua orase, in timp de KLM prin hub-ul sau si cu ajutorul partenerilor aerieni deserveste peste 600 de destinatii din intreaga lume.

Pentru Rodolphe Lenoir, general manager Air France Romania, prezenta operatorilor aerieni low-cost nu numai ca nu este considerata negativa, ci una pozitiva, deoarece el crede ca vor stimula cererea de transport aerian de pasageri prin investitii in marketing si publicitate. O alta diferenta sesizata de Lenoir este diferenta dintre numarul de zboruri, operatorii low-cost oferind trei zboruri saptamanale, in timp ce Air France ofera trei zboruri zilnice.

Corina Enciu, country sales manager British Airways pentru Romania si Moldova, crede ca piata romaneasca este destul de fagmentata, existand pasageri care aleg in primul rand pretul, deci companiile low-cost, dar si segmentul pasagerilor care pun pret pe calitatea serviciilor la bord si la sol, pe siguranta si pe produsele oferite.

In Europa, marile companii aeriene cu costuri reduse, cum ar fi EasyJet sau Ryanair, au beneficiat in ultimii ani de cresteri permanente ale numarului de pasageri, insa au raportat rezultate sub asteptari, intrucat razboiul preturilor le-a erodat profitul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO