Analiză

Un bucurestean din sapte merge in weekend intr-unul dintre cele patru mall-uri din Capitala

Un bucurestean din sapte merge in weekend intr-unul dintre cele patru mall-uri din Capitala

Click pentru imaginea marita

17.04.2007, 19:56 24

Cele mai aglomerate centre comerciale in weekend sunt Bucuresti Mall si Plaza Romania, precum si centrul comercial Unirea Shopping Center, care atrag aproximativ 45.000 de vizitatori in fiecare zi de weekend, in timp ce City Mall, cel mai recent proiect comercial livrat in Bucuresti, atrage 18.000 de vizitatori, potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiilor.
In ciuda febrei care a cuprins piata imobiliara locala, ultimii ani nu au consemnat nicio livrare de centru comercial, astfel ca dupa aproape doi ani de planuri si proiecte, primele proiecte comerciale care vor fi livrate pe piata, de la deschiderea City Mall, vor fi extensia realizata la Bucuresti Mall si Baneasa Shopping City.
Extensia Bucuresti Mall, care cuprinde spatii comerciale pe o suprafata de inca 8.870 de metri patrati, precum si 800 de locuri de parcare, a necesitat investitii de aproximativ 20 de milioane de euro.
Extinderea primului mall din Bucuresti, inaugurat in anul 1999, inseamna deschiderea unui numar de 45 de magazine, precum Debenham?s, Esprit, Swarovsky, Cellini Time sau Starbucks.
Suprafata construita a Bucuresti Mall dupa extensie a ajuns la 99.000 de metri patrati, in timp ce capacitatea parcarii depaseste 1.800 de locuri.
Cel mai mare mall din Bucuresti, Plaza Romania, are acelasi proprietar, si anume compania Anchor Grup, fiind situat in partea de vest a Bucurestiului si avand o suprafata inchiriabila de peste 41.000 de metri patrati.
Printre chiriasii Plaza, se regasesc supermarketul G-Market, lantul de electronice si electrocasnice Media Galaxy sau retailerul vestimentar Media Galaxy.
Plaza Romania are o parcare cu o capacitate de 2.400 de locuri, cele doua centre comerciale ale Anchor Grup inregistrand un grad de ocupare de 100%.
Cel mai mic mall din Bucuresti, City Mall, are o suprafata construita de 31.000 de metri patrati, suprafata inchiriabila ridicandu-se la 14.000 de metri patrati.
Cele mai mari spatii inchiriate in mall sunt operate de Sprider Stores si supermarketul Primavara, avand suprafete de 1.450 de metri patrati, respectiv 1.300 de metri patrati. Alti chiriasi importanti ai City Mall sunt retailerii vestimentari BSB, Tina R., Columbia sau Nautica.
Proprietarii magazinului Unirea Shopping Center, centrul comercial situat in plin centrul Bucurestiului, au declarat pentru Mediafax ca intentioneaza sa investeasca peste 100 de milioane de euro pentru a dubla, in urmatorii trei ani, suprafata de 80.000 de metri patrati a centrului comercial.
Noile spatii ar putea fi realizate in curtea interioara sau ar putea fi construite inca opt etaje peste cele existente. Lucrarile de constructie vor incepe dupa ce vor fi terminate lucrarile de proiectare, care vor dura cam sase luni, potrivit lui Carmen Adamescu, care alaturi de sotul sau, Dan Grigore Adamescu, detine grupul Nova Trade, proprietarul magazinului Unirea.
Magazinul Unirea gazduieste in prezent 220 de chiriasi, iar proprietarii sustin ca alte aproximativ 100 de firme sunt pe lista de asteptare in vederea eliberarii unui spatiu in acest centru comercial. Chiria medie lunara se ridica la circa 50 de euro pe metrul patrat.
Piata centrelor comerciale din Bucuresti este subdezvoltata in momentul de fata, daca tinem cont ca in celelalte capitale din regiune, precum Praga, spre exemplu, numarul centrelor comerciale este de cinci ori mai mare, la o populatie de 1,2 milioane de locuitori.
Cu toate acestea, la nivelul anului 2010, in Bucuresti vor fi aproximativ 10 centre comerciale, care vor echilibra raportul dintre cererea si oferta de spatii moderne de retail.
Baneasa Shopping City este primul proiect de mari dimensiuni care va fi livrat in Bucuresti, la sfarsitul acestui an, centru comercial care va acoperi o mare parte din cererea de spatii comerciale din partea de nord a Bucurestiului, in care nu exista in prezent niciun mall.
Baneasa Shopping City, parte a proiectului imobiliar Baneasa, implica o investitie de 150 de milioane de euro, si va avea o suprafata inchiriabila de 65.000 de metri patrati. Printre chiriasii anuntati se numara retaileri cunoscuti in Europa, precum Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, ZARA Home sau Oysho.
Centrele comerciale construite vor fi din ce in ce mai mari, astfel ca proiectul Cotroceni Park, dezvoltat de compania Africa Israel Europe si fondul de investitii New Century Holding, pe platforma industriala UMEB, va avea o suprafata inchiriabila de 75.000 de metri patrati.
Bucurestiul va fi impanzit de mall-uri in urmatoarea perioada, daca luam in calcul toate proiectele anuntate, precum Liberty Center, in cartierul Rahova, Sun Plaza, in sudul Bucurestiului, Colosseum, in Chitila sau centrul comercial din cadrul proiectului Sema Parc, dezvoltat pe locul fostei fabrici Semanatoarea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO