Austria

Porsche Holding, cotă de piaţă de 25% pe autoturisme şi vehicule comerciale uşoare

Porsche Holding, cotă de piaţă de 25% pe autoturisme şi vehicule comerciale uşoare

Autor: Bogdan Alecu

26.10.2012, 00:06 335

Porsche Holding, principalul distribuitor al mărcilor gru­pului Volkswagen la nivelul Europei Centrale şi de Est, este cel mai mare jucător de pe piaţa de profil în România, înre­gistrând o cotă de piaţă de aproape 25% pe segmentele pe care este prezent - auto­turisme şi vehicule comerciale uşoare, potrivit datelor companiei.

Totodată, importatorul Porsche Ro­mânia, cea mai importantă parte a diviziei locale, alături de retailerul Porsche Inter Auto, Porsche Bank şi Porsche Imo­biliare, a fost primul şi singurul impor­tator care în 2007 a realizat o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, în condiţiile în care piaţa locală se îndrepta spre un nivel record de 370.000 de auto­vehicule vândute. Pe piaţa locală Porsche România importă mărcile Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat, în timp ce divizia de retail Porsche Inter Auto reprezintă brand-urile Porsche, Bentley şi Lam­borghini.

La nivelul primelor nouă luni ale acestui an, vânzările Porsche România au scăzut cu 14% potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importa­torilor de Automobile la un volum de 14.200 de autovehicule. Pe de altă parte, în contextul în care piaţa totală s-a micşorat în acelaşi interval cu aproape 20%, cota Porsche din piaţa totală crescând de la 21% anul trecut la 22% în intervalul ianuarie-septembrie din acest an.

În ceea ce priveşte dealerii, în prezent Porsche România are o reţea formată în 95 de puncte de vânzare, similară cu cea a Automobile Dacia.

Pe fondul crizei, un singur dealer a renunţat la activitate, urmând ca acesta să revină atunci când piaţa o va permite, potrivit oficialilor importatorilor, aceştia neprecizând despre ce dealer este vorba. În acelaşi timp, Porsche România a autorizat doi dealeri noi, unul pentru Volkswagen şi altul pentru Skoda.

Cifra de afaceri a companiei a scăzut pe fondul reducerii vânzărilor de la aproape 60.000 în 2007 şi 2008 la 21.000-22.000 de unităţi pe an în prezent, dar în partea de service veniturile au rămas aproape constante, în condiţiile în care maşinile sunt deja în piaţă.

Anul viitor Porsche Inter Auto va deschide centrul Pipera 2 al reţelei, cel mai mare şi mai scump dealer construit până acum în România.

Noul centru are o suprafaţă de 10.000 de metri pătrăţi construiţi şi este realizat pe un teren cu suprafaţa totală de 50.000 de metri pătraţi, valoarea investiţiei fiind de 15 milioane de euro.

Acesta va include showroomurile mărcilor Audi, Bentley, Porsche şi Lamborghini, marcând totodată lansarea mărcii italiene care concurează direct cu Ferrari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO