Auto

Americanii sunt îngrijoraţi de situaţia podurilor din SUA construite în anii ’50 – ’70. În România, unele poduri au peste 100 de ani

Americanii sunt îngrijoraţi de situaţia podurilor din...

Autor: Octavian Calei, Andreea Neferu

28.09.2013, 16:07 691

În SUA, peste 80.000 de poduri au nevoie urgent de reparaţii, scrie site-ul autos.aol.com. În România există în prezent 3.529 de poduri rutiere, cu o lungime totală de peste 149 de kilometri, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei de autostrăzi. Cele mai multe, peste 800, sunt gestionate de Direcţia de Drumuri şi Poduri Iaşi.

Associated Press a analizat Inventarul Naţional al Podurilor din SUA şi a descoperit că 65.505 de poduri au fost clasificate „cu deficienţe structurale” iar 20.808 sunt în stare critică, motiv de îngrijorare pentru şoferi.

„În calitate de funcţionar responsabil de drumurilor publice, ai o obligaţie legală, morală şi etică să nu laşi oamenii să treacă peste ceva care este nesigur”, a spus Barry LePatner pentru Wall Street Journal.

Unele dintre podurile afectate sunt cele mai circulate şi reprezentative din SUA, incluzând podul Brooklyn, podul Frederick Douglass Memorial din Washington D.C. sau podul Davison din Detroit.

Majoritatea podurilor din SUA au fost construite între anii ’50 şi ’70, durata lor de viaţă fiind acum depăşită. Podurile învechite reprezintă o grijă atât pentru consumatori cât şi pentru producători.

15 dintre cele mai lungi 20 de poduri rutiere din România au fost construite înainte de Revoluţie, multe dintre ele la finalul secolului al 19-lea sau începutul secolului al 20-lea.

Podurile de la Cernavodă şi cel de Giurgeni, sunt ambele construite în anii '70-'80.

În topul celor mai mari poduri din România intră şi poduri construite în secolul al 19-lea, aşa cum este cazul podului de peste Olt de la intrarea în municipiul Slatina, care a fost finalizat în 1891. De altfel, două dintre cele mai lungi poduri rutiere din România, ambele construite în anul 1901, deci în urmă cu peste un secol, traversează tot râul Olt, în dreptul localităţilor Stoeneşti şi Poganu din judeţul Olt.

Cele mai lungi 20 de poduri rutiere din România au lungimi cuprinse între 400 de metri şi 1,2 km, lungimea cumulată a aces­tora fiind de 11,6 km, potrivit infor­maţiilor trans­mise la solicitarea ZF de către CNADNR. Instituţia nu a furnizat însă şi lungimea fiecărui pod în parte. Doar cinci dintre cele mai lungi 20 de poduri rutiere din România au fost cons­truite după Revoluţie, printre care şi podul peste DN 6 de lângă Craiova sau podul peste calea ferată de la Remetea Mare din judeţul Timiş.

Un studiu realizat de o coaliţie a oamenilor de afaceri a arătat că infrastructura veche a SUA va afecta economia. Majoritatea companiilor participante la studiu, peste 400, sunt de părere că infrastructura americană este într-o condiţie „satisfăcătoare” sau „proastă”.

Inginerii au estimat că America ar avea nevoie de investiţii în valoare de 3.600 de mld. de dolari până în 2020 pentru a realiza un ritm al reparaţiilor optim.

 
 
 

                                                                                                                        

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO