ZF 24

Analiza vânzărilor Dacia în Europa. Marca autohtonă a reuşit să ia mai mult de 3% din piaţă în cinci state

Analiza vânzărilor Dacia în Europa. Marca autohtonă a...

Autor: Bogdan Alecu

07.10.2013, 00:08 352

Constructorul auto Dacia, cu afaceri de 2,85 mld, euro anul trecut, care este deţinut de grupul francez Renault, înre­gistrează cele mai mari cote de piaţă în România, Bulgaria şi Re­pu­blica Moldova, arată o analiză a ZF pe baza datelor Asociaţiei Constructorilor de Auto­mobile din Europa.

Pe piaţa locală Dacia are aproape 30% cotă din înmatriculările de autoturisme în acest an, în timp ce peste Prut cota se apropie de 25%, pe o piaţă dominată anterior de brandul rusesc Lada. În Bulgaria cota de piaţă a depăşit pragul de 8% la opt luni, după ce în august aceasta a ajuns la 16%.

„Istoric vorbind, producerea unei maşini low cost este ceva ce nimeni nu doreşte să facă. Nimeni nu era pregătit să o facă deoarece cultura constructorilor auto este condusă de ingineri, care vor întotdeauna să inoveze. Construcţia unei maşini low-cost necesită o altă strategie de gândire“, a spus analistul Carlos Da Silva în cadrul IHS Auto­motive, compania americană de con­sultanţă în domeniul auto, citat de Asociated Press.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO