Auto

Aproape 200 de români şi-au comandat un B-Max „de Craiova“ sau un Lodgy „de Tanger“

Aproape 200 de români şi-au comandat un B-Max „de Craiova“ sau un Lodgy „de Tanger“

Autor: Bogdan Alecu

14.05.2012, 18:06 1952

Ford B-Max şi Dacia Lodgy sunt "umăr la umăr" în cursa pentru segmentul local al maşinilor de familie, potrivit celor mai noi cifre în ceea ce priveşte numărul comenzilor.

Oficialii Ford şi cei ai Dacia se laudă deja că au "cu­cerit" câteva zeci de români să-şi comande un auto­mobil de familie, fie el un B-Max asamblat la Craiova sau un Lodgy produs în Maroc. Cu toate că volumele nu sunt încă impresionante, ambele mărci se aşteaptă la o creştere a volumelor odată cu venirea primelor maşini în showroomuri, primii clienţi comandând practic numai pe baza pozelor şi cifrelor din pliantele oficiale sau testelor apărute în presă.

"Pe 1 iunie vom şti exact câte comenzi au fost preluate pentru B-Max. Am vorbit cu mulţi dealeri la nivel naţional şi toţi înregistraseră cel puţin o primă comandă pentru noul model, deci vorbim de zeci de co­menzi cel puţin. Momentan ei vor să vândă maşinile de pe stoc precum Focus şi Fiesta", a declarat Henrik Nenzen, mana­ging director al Ford România, Compania Na­ţională de Vânzări - divizia de importuri a mărcii, care deţine uzina auto de la Craiova unde va fi asamblat B-Max.

Vremea socotelilor

Ford îşi menţine targetul de vânzări pentru B-Max de 500 de maşini anul acesta şi 2.000 anul viitor, în timp ce Dacia este mai rezervată în ceea ce priveşte estimările de vânzări, sperând însă la un efect similar al lui Duster pe SUV-uri - o cotă de 50% din total segment maşini de familie.

"Acesta este volumul pe care l-am «rezer­vat» la fabrică", a subliniat Nenzen.

Pe de altă parte, la finele lunii aprilie, în cadrul drive-testului cu Lodgy din Maroc, Da­niela Copaciu, directorul de produs pentru Lodgy din cadrul Renault Commer­cial Roumanie (RCR), declara că aproxi­ma­tiv 100 de persoane au achitat un avans pentru Lodgy de la comunicarea preţurilor la începutul lunii martie, iar alte 3.500 de persoane s-au arătat interesate de maşină. Cele două modele nu concurează pe aceeaşi nişă, B-Max fiind un monovolum de clasă mică, disponibil numai cu cinci locuri şi un preţ de pornire de 13.400 de euro cu TVA, în timp ce Lodgy este un monovolum compact ce poate avea până la şapte locuri şi care porneşte de la 9.500 de euro. Cele două maşini, cu toate că fac parte din acelaşi segment (cel al maşinilor de familie), reprezintă două premiere pentru piaţa auto locală.

B-Max este primul autoturism produs de Ford la Craiova, după aproape patru ani de la preluarea uzinei auto, în timp ce Lodgy este primul model Dacia care va fi produs exclusiv în afara României, în acest caz la noua uzină a Renault din Tanger, Maroc.

Ce înseamnă cele aproape 100 de unităţi comandate deja din fiecare?

În primul trimestru al acestui an s-au vândut pe piaţa locală aproape 250 de maşini de familie, în scădere cu 40% faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, în aproape trei luni două noi modele au adunat tot atâtea comenzi cât întreg segmentul la început de an.

Spre comparaţie, cel mai bine vândut monovolum în primul trimestru a fost Peugeot 3008 cu 60 de unităţi, în scădere cu 35%, urmat de B-Klasse de la Mercedes-Benz cu 27 de unităţi, în timp ce Chevrolet Orlando, principalul concurent al lui Lodgy a punctat vânzări de 20 de maşini.

Preţurile pentru Dacia Lodgy au fost comunicate pe 6 martie, în prima zi de presă a Salonului Auto de la Geneva, în timp ce preţurile pentru B-Max au fost comunicate pe 22 martie, la o diferenţă de aproape două săptămâni.

În ceea ce priveşte livrările efective de maşini pe piaţa locală, acestea vor demara în luna iunie în cazul Daciei Lodgy, maşina intrând deja în fabricaţie, în timp ce B-Max va fi livrat către clienţi abia în septembrie, producţia acestuia demarând în iunie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO