Auto

Jan Gijsen, preşedintele Ford România: Craiova este locul unde să fii acum în Europa

Jan Gijsen, preşedintele Ford Ro­mânia

Jan Gijsen, preşedintele Ford Ro­mânia

Autor: Bogdan Alecu

11.05.2012, 20:04 2397

Ford Europa a finalizat cu şase luni mai devreme investiţiile de 675 mil. euro în cadrul uzinei de la Craiova şi a demarat producţia motorului Ecoboost, ultimul pas înaintea demarării producţiei monovolu­mului B-Max luna viitoare.

În condiţiile în care la nivel european se anunţă o nouă recesiune, iar constructorii auto reduc producţia de maşini sau chiar închid pentru anumite perioade de timp uzine, la Craiova Ford lansează noi modele în producţie, dar şi angajarea de personal suplimentar.
 
"Atunci când am început aici, obiectivul a fost să construim o uzină de la zero şi asta am făcut. Este o uzină nouă, o uzină care creşte şi este locul cel mai bun în care poţi fi astăzi chiar şi în situaţia economică actuală. Noi suntem aici într-o situaţie complet diferită faţă de alte uzine auto din Europa de Vest", a spus Jan Gijsen, preşedintele Ford Ro­mânia şi executivul Ford direct res­pon­sabil de uzina auto de la Craiova.
 
Ford a demarat oficial la începutul aces­tei luni producţia de motoare la Craiova, în urma unei investiţii de 180 mil. euro.
 
Ce produce Ford
 
Motorul EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri, supraalimentat este disponibil în două variante de putere de 100 şi 125 CP şi va echipa modelele Focus, B-Max (produs la Craiova) şi C-Max. În viitor se ia în calcul ca acest motor să echipeze chiar şi Mondeo, mo­delul de clasă medie al constructorului. Capa­ci­ta­tea instalată a uzinei de motoare este de 350.000 de unităţi, mai mare decât cea programată iniţial, de 300.000.
 
În ceea ce priveşte producţia efectivă, aceasta va fi de 30.000 în acest an, cu un singur schimb de producţie, în care vor lucra 400 de angajaţi ai uzinei, pentru ca anul viitor să urce întâi la două schimburi şi ulte­rior la trei pentru a se atinge o producţie de peste 150.000 de motoare.
 
Odată cu demararea producţiei de motoare, dar şi a celei de maşini, Ford fina­lizează şi investiţia de 675 mil. euro la care s-a angajat. "Suma de 675 mil. euro ce reprezintă va­loa­rea investiţiei de aici a fost deja chel­tuită în totalitate. Totul este gata. Producţia moto­rului a început deja, iar luna viitoare vom începe producţia de serie pentru B-Max. Totul este gata, implicit şi investiţia", a spus Gijsen.
 
Astfel, Ford finalizează investiţia cu şase luni mai devreme decât ultimul termen stabilit, dar şi cu şase luni mai târziu faţă de planurile iniţiale.
 
Până în 2015 Ford va produce 800.000 de motoare Ecoboost de 1,0 litri în România şi Germania. "Cât vom produce în fiecare din cele două este greu de estimat în momentul de faţă. De asemenea, noi vom exporta motoare şi în afara Europei. Am­bele uzine au aceeaşi ca­pacitate de producţie, dar dis­tribuţia va fi pro­gramată în fiecare tri­mestru, în funcţie de vânzările mode­lelor", a spus preşedintele Ford Ro­mânia.
 
Mai mult, potrivit oficialilor Ford mo­torul produs la Craiova va fi exportat şi în afara Europei.
 
Câţi oameni angajează
 
În ceea ce priveşte numărul salariaţilor Ford a demarat un program de recrutare de 500 de noi angajaţi la uzină, odată cu anunţul demarării producţiei lui B-Max luna viitoare. Pe de altă parte, 250 de angajaţi vor fi "stimulaţi" cu salarii compensatorii să părăsească compania. "Am avut angajaţi de pe vremea Daewoo care erau responsabili de vânzări şi marketing, iar posturile lor nu mai erau necesare. Le-am dat posibilitatea să se retragă mai devreme", a spus şeful Ford.
 
În ceea ce priveşte recrutarea de per­sonal suplimentar "trebuie să vedem cum va evolua piaţa în 2013 şi există posibilitatea să recrutăm noi angajaţi în afara celor 500 de salariaţi din acest an. Totul depinde de evoluţia pieţelor, iar după cum deja se ştie, situaţia economică la nivel european nu este una foarte stabilă şi este greu de estimat ce vânzări vom avea anul viitor", a spus Jan Gijsen.
 
În ceea ce priveşte transportul, şeful Ford spune că momentan infrastructura actuală poate "face faţă" producţiei uzinei, dar că aceasta trebuie rapid îmbunătăţită, pornind de la drumul din faţa fabricii şi până la un posibil drum expres până la Piteşti sau Autostrada Sudului.
 
37 de furnizori livrează componente pentru B-Max
 
"Nu noi decidem unde să construiască statul autostrăzile. Putem spune doar că pe termen mediu logistica trebuie îmbunătăţită, iar la nivel local noi colaborăm cu autorităţile.
Momentan nu au făcut nimic în faţa uzinei, dar anul nu s-a terminat. Planurile au fost adoptate şi în scurt timp vor demara lucrările. Iar acest drum va fi reabilitat până la iarnă, atunci când situaţia devine mai complicată. Pe termen lung producţia la Ford Craiova va creşte considerabil şi va fi nevoie de o dezvoltare tot mai puternică a infrastructurii şi logisticii, atât pe cale rutieră, cât şi feroviară", a subliniat Gijsen.
 
În prezent uzina de la Craiova are 37 de furnizori care livrează componente pentru B-Max, dintre care 14 reprezintă investiţii de tip "greenfield".
 
Printre furnizorii companiei se numără Continental, care va furniza anvelopele, Johnson Controls, IAC Group, dar şi Delphi Diesel Systems, care deţine o investiţie la Iaşi, finalizată anul trecut. Opt din cei 37 de furnizori au construit facilităţi de producţie direct pe platforma industrială a Ford.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO