Cu toate că din punctul de vedere al designului exterior noua generaţie a A3 Sportback pare doar o evoluţie a modelului precedent, sub caroserie se ascunde platforma modulară MQB a grupului Volkswagen, aceeaşi care se regăseşte şi pe VW Golf VII, dar şi pe Skoda Octavia. Dar cu toate că este vorba de aceeaşi platformă, spre exemplu A3 este mai lung decât Golf, iar caroseria sa deja poate aminti de un break, desigur, unul elegant.
La interior se poate vedea cel mai mult diferenţa între noua generaţie şi precedenta. Ideea planşei de bord a fost preluată de la A1 şi are la bază ideea minimalismului cu influenţe retro. La prima vedere consola centrală pare prea simplă, dar acum toate sunt dispuse orizontal, nu vertical. Comenzile sistemului MMI sunt amplasate între scaune, fiind foarte uşor de accesat chiar şi în mers, în timp ce pe consola centrală au rămas comenzile pentru climatizare, cele pentru sistemul Audi Drive Select, cel Start/Stop, ESP şi senzori de parcare.
Displayul sistemului multimedia este „ascuns“ în planşa de bord şi apare atunci când este pornită maşina. De asemenea, Audi oferă posibilitatea de a „ascunde“ displayul şi în timpul mersului, rolul acestuia fiind preluat de ecranul dintre ceasurile de bord.
Calitatea materialelor este una de nivel înalt, toate butoanele, manetele şi mânerele fiind plăcute la atingere cum ar fi butoanele de aluminiu, care nu doar arată bine, ci şi se simt bine. În ceea ce priveşte spaţiul, A3 poate fi comparat cu uşurinţă cu un model de clasă medie, indiferent dacă vorbim de locurile din faţă sau spate, sau de un drum mai lung sau mai scurt. Singurul minus ar fi pentru versiunea în trei uşi, care oferă un spaţiu mai restrâns pentru pasagerii spate, dar era de aşteptat. Pe de altă parte, varianta cu trei uşi oferă o ţinută de drum mai dinamică, lungimea mai mică a maşinii contribuind la o manevrabilitate mai bună.
La confortul pasagerilor contribuie şi scaunele confortabile care oferă o bună susţinere laterală, contribuind inclusiv la caracterul sport al maşinii.
La capitolul sportivitate, A3 oferă două alegeri care pot fi luate în calcul - dieselul de 2,0 litri TDI şi 150 CP care pariază atât pe dinamism, cât şi pe un consum de 6 litri/100 km dar şi pe reprize bune susţinute de cuplu. Tot pe cuplu mizează şi motorul de 1,8 litri supraalimentat care vine cu 180 CP cu un cuplu motor disponibil la valoare maximă de 250 Nm încă de la mai puţin de 1.500 rpm.
Motorul este vivace, urcă rapid în ture şi mai ales cuplat la cutia S-Tronic, odată ce este selectat modul Dynamic din Audi Drive Select se poate simţi demn de emblema S3. În ceea ce priveşte consumul, motorul pe benzină nu este cu mult mai gurmand decât cel diesel, consumul mediu la drum lung fiind de aproximativ 7 litri/100 km, în condiţiile unui stil de condus mai dinamic.
Model: Audi A3 Sportback 1,8 TFSI
Propulsie: turbo, benzină, L4, 1.798 cmc, tracţiune faţă, transmisie automată cu şapte trepte, 180 CP la 5.100 rpm, 250 Nm la 1.250 rpm
Performanţe: 0-100 km/h 7,3 s, viteză maximă 232 km/h, consum mediu 5,6 l/100 km, emisii CO2 130 g/km
Preţ de la: 32.690 de euro cu TVA
Plus: Confort la drum lung, motor performant, consum redus
Minus: planşa de bord pare prea simplă pentru un model premium
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels