Auto

Care este legătura dintre Trump, războiul comercial şi subdezvoltarea economiei locale. România şi Polonia exportă componente pentru maşini într-o Europă dependentă de producţia auto

Laurian Lungu, economist:

Un război comercial între SUA şi Europa trebuie privit din două perspective: pe de o parte economia va fi afectată direct din cauza dependenţei de producţia de componente auto şi de economia UE. Pe de altă parte, România rămâne o ţară cu mână de lucru ieftină, astfel că în cazul unui război prelungit, anumiţi producători ar putea să decidă să-şi mute operaţiunile din Slovacia în România, spre exemplu.

Laurian Lungu, economist: Un război comercial între SUA şi Europa trebuie privit din două perspective: pe de o parte economia va fi afectată direct din cauza dependenţei de producţia de componente auto şi de economia UE. Pe de altă parte, România rămâne o ţară cu mână de lucru ieftină, astfel că în cazul unui război prelungit, anumiţi producători ar putea să decidă să-şi mute operaţiunile din Slovacia în România, spre exemplu.

Autor: Cristina Roşca

17.07.2018, 00:08 867

♦ România are exporturi anuale de puţin peste 70 mld. dolari, de peste două ori mai mici decât Cehia şi de 20 de ori mai mici decât Germania, liderul european detaşat în ceea ce priveşte valoarea exporturilor ♦ România şi Polonia sunt singurele ţări din Europa unde principalul bun de export sunt părţile componente pentru industria auto ♦ Majoritatea ţărilor din regiune şi din Occident trimit pe alte pieţe maşini, produse finite, cu o valoare adăugată mai mare.

Când vine vorba despre principalele produse de export ale ţărilor europene, există câteva categorii mari – maşini şi părţi componente, petrol (rafinat sau brut) şi medicamente, arată datele visualcapitalist.com. Europa Centrală şi marile puteri europene - în frunte cu Germania şi Spania – au ca principal bun de export autovehiculele. Acestea au reuşit în ultimele decenii să susţină economiile acestor ţări şi ale multora din regiune. De altfel, exporturile de maşini ale Germaniei au susţinut indirect şi economia României în contextul în care mulţi dintre producătorii de părţi componente trimit bunurile realizate către cea mai puternică economie europeană, unde sunt asamblate maşinile BMW, Audi sau Volkswagen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO