Auto

Dacia Duster, tuning „de fineţe“

Dacia Duster, tuning „de fineţe“

Autor: Bogdan Alecu

20.02.2012, 00:04 2375

Duster a fost lansat în 2010 ca SUV-ul 4x4 special proiectat pentru cei care până atunci nu-şi permiteau un automobil nou cu tracţiune integrală capabil să străbată mai mult de un simplu macadam sau drum forestier.

Mai bine de jumătate din vânzări sunt reprezentate de versiunea de top, 4x4, Laureate şi motorizare diesel de 1,5 litri dCi de 110 CP. Dar cine doreşte neapărat un motor pe benzină poate opta pentru cel de 1,6 litri şi 105 CP şi poate economisi astfel 2.000 de euro din preţul de achiziţie - 14.800 de euro faţă de 16.800 de euro.

Mai mult, spre deosebire de modelul lansat în 2010, Dusterul de acum dispune de telescop hidraulic pentru capota motorului, iar atunci când se doreşte spălarea parbrizului şoferul nu mai trebuie să pornească separat ştergătoarele ca înainte. Nu sunt mari îmbunătăţiri, dar sunt elemente care fac viaţa mai plăcută la bordul lui Duster.

Spre deosebire de diesel, acesta este mult mai indicat pentru cei ce doresc un automobil care să se încălzească rapid iarna. Spre exemplu, potrivit unor teste derulate de clubul auto german, Duster cu motorul diesel de 110 CP ajunge la o temperatură optimă în habitaclu abia la 20 de minute de la pornire. Cu toate că nu am derulat un test la fel de profesionist, maşina de test cu motor pe benzină a ajuns la peste 20 de grade Celsius în mai puţin de zece minute, în ambele cazuri afară fiind sub -10 grade Celsius. "Reversul medaliei" îl reprezintă însă consumul ridicat în traficul urban, care urcă spre 15 litri/100 km în modul 4x4.

Spre deosebire de motorul diesel, cel pe benzină nu dispune de acelaşi cuplu ridicat la turaţii joase, aşadar există pericolul opririi motorului în sarcină. Dar, odată obişnuit cu motorul şi ambreiajul, se poate ieşi din aproape orice situaţie fără prea mari probleme. De apreciat este şi faptul că modelul testat era echipat cu sistem ESP care intervenea atunci când maşina avea intenţia de a părăsi trasa.

Dacia Duster 1,6 i 4x4 Laureate

  • Propulsie: L4, 1.568 cmc, tracţiune integrală, transmisie manuală cu şase trepte, 105 CP la 5.750 rpm, 148 Nm la 3.750 rpm.

  • Performanţe: 0-100 km/h 12,8 s, viteză maximă 160 km/h, consum mediu 8,0 l/100 km, emisii CO2 185 g/km.

  • Preţ: 14.800 euro cu TVA

  • Plus: Motorul se încălzeşte rapid, diferenţial central blocabil

  • Minus: Consum ridicat în oraş

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO