Auto

Diesel pentru roadsterul Alfa Romeo Spider

Diesel pentru roadsterul Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Spider

14.03.2007, 18:50 25

Inainte de salonul auto de la Geneva, Alfa Romeo a prezentat in Italia versiunea de motorizare diesel a roadsterului (masina decapotabila in doua locuri) Spider ce va fi disponibila incepand cu aceasta luna pentru pietele din Italia si Germania, vanzarile pentru restul pietelor urmand sa fie demarate in luna urmatoare.
In cadrul drive testului desfasurat pe stradutele inguste si sinuoase specifice statiunilor litoralului italian dar si pe foarte ramificata retea de autostrazi, modelul Spider a fost supus la cele mai cuprinzatoare probe, in care motorul de 2,4 litri in cinci cilindri si 200 de cai-putere a confirmat acceleratia de 8,4 secunde pana la 100 km/h.
Pretul roadsterului care continua traditia unor modele precum Giullieta Spider sau Duetto are un pret de comercializare, deocamdata disponibil doar pentru Italia, de aproape 40.000 de euro pentru versiunea Spider 2.4 JTDm si 41.800 de euro pentru Spider Exclusive 2.4 JTDm. Pentru Romania inca nu au fost stabilite preturile finale.
Derivata din designul modelului Alfa Brera, realizat de Giorgetto Giugiaro, noul Alfa Spider a fost dezvoltat de Pininfarina in colaborare cu Alfa Romeo Centro Stile. Spider imprumuta de la Alfa Brera mai mult decat elemente de design si platforma de baza, performantele de virare, stabilitate si comportament rutier, apropiindu-se de cele ale sportivei in patru locuri. Bineinteles nu toate caracteristicile sunt identice, Spider avand la virajele in ac de par un scartait de roti ce nu isi face prezenta si la Brera. In acelasi timp insa aderenta si manevrabilitatea nu au avut de suferit.
In ciuda performantelor de masina sport veritabila, consumul, unul dintre principalele criterii de alegere ale unui automobil de catre consumatorul roman, este destul de redus, ajungand la doar 6,8 litri in ciclu mixt. In ciclu urban consumul aferent parcurgerii a 100 de kilometri este de 9,2 litri iar in mediu extraurban, de 5,4 litri. Pe langa sistemele de siguranta pasiva, sase airbag-uri din care cinci sunt incluse standard, centuri pretensionate si sistem antiincendiu integrat, Spider beneficiaza si de un sistem electronic de franare nou si sisteme de control al tractiunii si stabilitatii, ca standard.
Soft top-ul roadsterului este fabricat din doua straturi de material si este retractabil, intr-un spatiu separat de cel al portbagajului, automat in mai putin de 25 de secunde doar prin apasarea unui buton. Spatiul de depozitare al portbagajului este mai mare cu 25% decat la modelul precedent si ajunge acum la 200 de litri.
Alte sisteme montate la exterior si interior, care fac condusul mai usor cu capota instalata sau retractata includ control automatic bizonal pentru clima, "cruise control", senzori de parcare, display multifunctional si faruri pentru ceata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO