Reţeaua de dealeri Dacia se va extinde cu 50 de noi dealeri înstrăinătate în 2011, numărul acestora urcând astfel la aproape 200de concesionari în afara României, potrivit declaraţiilor luiRafael Treguer, directorul de dezvoltare al mărcii la nivel globalşi care anterior a deţinut funcţia de director de marketingpentru Dacia şi Renault în România.
"Dacia va continua să se dezvolte în Europa independent deRenault, fiind programată majorarea numărului de centre Dacia dela 150 la finele anului trecut la 200 la sfârşitul acestui an", aspus Treguer.
Expansiunea reţelei Dacia, una dintre cele mai agresive lanivel european, vine în contextul în care vânzările mărcii de laMioveni au avansat anul trecut cu peste 12%, la aproape 348.800 deautovehicule, acesta fiind cel de-al cincilea an consecutiv cu ocreştere de două cifre, în condiţiile unei pieţe în scădere. Noiidealeri vor comercializa exclusiv marca Dacia, şi nu în paralelcu Renault.
Spre comparaţie, în România Dacia are o reţea formată din 99 deshowroomuri şi 106 service-uri, fiind cea mai extinsă la nivelnaţional. Cumulat, Dacia deţine în prezent 1.800 de puncte devânzare la nivel mondial, număr care include atât centrele dinRomânia, cele care comercializează numai marca Dacia, cât şi celecomune cu Renault, potrivit datelor Automobile Dacia.
Minus 20% pe piaţa internă
Vânzările mărcii autohtone la nivel naţional au scăzut anultrecut cu aproape 20% faţă de 2009, la peste 36.700 deautovehicule, valoare aferentă unei cote de piaţă de aproape 32%,faţă de circa 29% în anul anterior.
"Peste două treimi din vânzările Dacia pe piaţa locală din 2010au reprezentat vânzări în cadrul programului de casare, cu aproape24.900 de maşini vândute", a spus Fabrice Cambolive, directorulcomercial al Dacia.
Cu peste 4.800 de unităţi vândute, Duster a fost cel de-aldoilea cel mai bine vândut model de pe piaţa locală, depăşindSandero (3.000 de unităţi), diferenţa fiind accentuată inclusiv defaptul că primele SUV-uri au fost livrate la începutul lunii mai,în timp ce Sandero a avut parte de un an întreg.
"Duster se vinde mai bine decât Sandero deoarece şi segmentulmaşinilor 4x4 a crescut foarte mult în România, la peste 11% dinpiaţa totală, ceea ce este un nivel ridicat faţă de restulEuropei. În plus, având în vedere că este un model 4x4 produs peplan local am avut un avantaj ce ne-a permis să ne dezvoltăm mairepede decât piaţa", a spus Cambolive.
Top pieţe de export pentru Dacia
Cea mai mare piaţă pentru Dacia a fost în 2010 Franţa, cu peste110.000 de autovehicule, în creştere cu 70% faţă de 2009, urmată deGermania cu 40.500 de unităţi, care a scăzut cu peste 50%. Italias-a menţinut pe poziţia a treia, cu un nivel similar al vânzărilor,în timp ce Spania a urcat în topul pieţelor externe pe poziţia apatra în 2010, faţă de locul şase în 2009. În top zece pieţe aintrat acum pentru prima dată şi Polonia, cu peste 6.000 de unităţivândute, devansând Olanda.
Rafael Treguer, director de strategie Dacia la nivel global dela 1 iulie 2010, coordonează dezvoltarea comercială a mărcii,aspectul de vânzări, de business, de post-vânzare, dezvoltareareţelei.
"În Germania s-a încheiat programul de casare şi implicit ascăzut întreg segmentul din care face parte şi Sandero. Cusiguranţă Franţa va rămâne o piaţă importantă pentru Dacia şi înanii următori, la fel şi Germania, dar vor urca în top şi Spania şiItalia", a spus Treguer.
Următorul pas al Dacia va fi pus în practică în 2012, atuncicând Renault va lansa brandul autohton în Marea Britanie, unadintre cele mai mari pieţe europene, alături de Germania şiFranţa.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels