Auto

Exclusiv ONLINE: Cum se achizitioneaza o masina noua. Episodul 1: Pregatirea "atacului"

Exclusiv ONLINE: Cum se achizitioneaza o masina noua. Episodul 1: Pregatirea "atacului"
17.05.2010, 00:00 3789

Cel mai imporant pas este decizia legata de ce masina doriti sava cumparati. Atunci cand vizitati un showroom trebuie sa aveti inminte exact ce va doriti, altfel, veti cumpara ce vrea dealerul. Cutoate ca pare ceva banal, multi clienti se lasa mult influentati deagentii de vanzari atunci cand vine vorba de achizitia unei masini,iar clientul trebuie sa cumpere ce doreste, nu masina care o vreadealerul respectiv sa o vanda. Intotdeauna un agent de vanzari varecomanda un model din stocul cel mai mare si care are cea mai maremarja de profit.

Prima capcana o reprezinta deja celebra lupta dintre diesel sibenzina. Daca nu faceti peste 10-15.000 km anual, din startmotorizarea diesel nu se va amortiza. Mai mult, daca faceti multikilometri in oras, este de indicat sa achizitionati un motor pebenzina deoarece in general parcurgeti distante scurte iar acestase va incalzi mai repede si implicit va consuma mai putin. Aceastastrategie este insa valabila numai in cazul masinilor de clasamini, mica, compacta si medie. In cazul unui SUV sau a unei masinimai mari, este de preferat un diesel datorita greutatii mai mari amasinii. In primul caz, agentul de vanzari va insista pe avantajeleunui diesel - consum mai mic (valabil insa aproape numai in afaraorasului) si mai mult confort la condus datorita cuplului motor maimare. Dar in acelasi timp, va trebui sa platiti cel putin 1-2.000de euro in plus.

Al doilea punct il reprezinta echiparea masinii. In functie demodel, aceasta trebuie sa includa cel putin airbaguri frontale ABS,aer conditionat, geamuri electrice fata, inchidere centralizata,oglinzi electrice si incalzite si un radio-CD. De preferat ar fi oinstalatie automata de climatizare in locul celei de aerconditionat deoarece va oferi mai mult confort si pe termen lung vaduce si la o reducere a consumului (in condtiile in carecompresorul va fi pornit numai cand va fi nevoie), airbagurilaterale si cortina pentru cresterea gradului de siguranta pasivadar si un sistem ESP, foarte util in situatii-limita.

Agentii de vanzari intotdeauna va vor sugera si dotari mai putinnecesare cum ar fi jante din aliaj mai mari, conector AUX pentruMP3-Player sau o trapa in cazul modelelor de mai putin de 15.000 deeuro, sau sistem de navigatie in cazul celor de peste 50.000 deeuro, in conditiile in care hartile oficiale ale producatorilorinclud aproape intotdeauna numai drumurile principale din Romaniasi cel mult principalele orase - adica exact cand veti avea nevoiede harta, sistemul nu va va putea ajuta.

Avand in vedere ca acum este in derulare programul de casare esterecomandabil sa va cumparati masina utilizand voucherele "Rabla".Multi dealeri ai devenit adevarati "brokeri" de tichete, asadar leputeti achizitiona direct de la acestia cand cumparati masina.Dezavantajul este ca acestia vi le vor vinde la un pret mai maredecat cel din piata. Spre exemplu, daca posesorul de rabla vine unvoucher cu sume intre 1.200-1.800 de lei, dealerul poate cere sipeste 2.000. Chiar si asa, diferenta pana la 3.800 de leireprezinta un discount suplimentar.

In cazul achizitiei, aveti doua optiuni - fie din stocul dealeruluisau importatorului, fie pe comanda, in acest caz masina fiindpersonalizata de client.
Avantajul masinilor din stoc este ca de obicei acestea beneficiazade un discount sau de o oferta speciala. Dezavantajul il reprezintavechimea acestora. Una sau doua luni vechime pe stoc nu reprezintao problema, insa sunt dealeri si importatori care au masini pe stocmai vechi de un an. Deja acestea nu mai pot fi considerate "masininoi", dar contra unui discount de doua cifre care sa compensezedevalorizarea, pot deveni mai atractive.

Nu este recomandabil niciodata sa mergeti la un singur dealer.Trebuie sa va rezervati un interval de timp in care sa vizitati catmai multe showroomuri. Unii dealeri pot oferi discounturisuplimentare fata de cele comunicate oficial de importator.

In plus, daca sunteti din Bucuresti nu va limitati numai ladealerii din sau aproape de Capitala. Este foarte posibil cadealerii din alte orase sa ofere discounturi mai mari, in timp cestandardele de calitate sunt alceleasi pentru toti. De ce? Foartesimplu - acestia au investit sume mai mici in constructia centrelorsi isi pot micsora mai mult marja de profit in speranta faptului cadupa ce ati achizitionat masina sa reveniti tot la ei pentrumentenanta sau reparatii.
Cititi maine pe www.zf.ro cum trebuie sa negociati achizitia uneimasini la un dealer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO