Auto

Exclusiv online: Test cu un camion Mercedes-Benz Actros

Exclusiv online: Test cu un camion Mercedes-Benz Actros
18.06.2010, 00:00 2745

În zece ani, toate vehiculele comerciale îşi vor reduce consumulde combustibil şi emisiile de dioxid de carbon cu 20% - aşa aînceput prezentarea lui Andreas Renschler, membru al consiliului deadministraţie al Daimler AG responsabil pentru camioane. Aceastăreducere ar veni după ce în ultimii 50 de ani consumul decombustibil a scăzut cu aproape 30%, în timp ce viteza medie dedeplasare şi sarcina utilă a camioanelor a crescut.

Pentru a vedea exact avantajele noilor generaţii de camioane, amefectuat un test cu un Actros 1844 LS în Elveţia, între Chur şi SanBernardino, diferenţa de altitudine fiind de peste 1.000 demetri.

Imediat cum iei loc în cabina unui Actros de generaţia a treia nuai cum să nu observi tehnologia de la bord. Dacă un şofer normal decategorie B se poate urca pe orice maşină pentru a o conduce,atunci când te pregăteşti să conduci un camion lucrurile seschimbă. Trebuie să-ţi faci bine temele pentru a înţelege toatesistemele şi nu în ultimul rând să ştii să-ţi reglezi toateoglinzile care îţi oferă o imagine de ansamblu în jurulcabinei.

Cea mai importantă dotare a camionului o reprezintă retarderul.Acesta poate reprezenta diferenţa dintre profit şi faliment într-ofirmă de transport. Spre deosebire de un autoturism, unde frânelesunt utilizate în mod obişnuit, la camion acestea reprezintă unsubiect foarte "delicat". În primul rând, atunci când în fiecare ziparcurgi chiar şi peste 1.000 km, utilizarea frânelor poate duce lauzarea prematură a acestora şi implicit la creşterea costurilor. Înplus, dacă TIR-ul a frânat, înseamnă că la un moment dat trebuie săaccelereze aşadar creşte consumul. În plus, oricine ştie că atuncicând se coboară o pantă, motorul consumă mai puţin dacă este înviteză şi se utilizează frâna de motor. În plus, retarderul de laMercedes-Benz nu reprezintă o simplă "frână de motor" ci un sistemcomplex care frânează camionul din cutia de viteze.

Datorită acestor sisteme, Mercedes-Benz Actros a atins pe circuitulde la Nardo un consum mediu de 19,44 litri de motorină la 100 km -şi da, discutăm de un camion de 40 de tone încărcat, care poate săatingă un consum de autoturism. Iar acest consum nu a fost obţinutca o medie la doar câteva sute de kilometri, ci pe parcursul a unuitraseu de peste 12.700 km. Astfel, dacă luăm în calcul estimărilecelor de la Daimler, peste zece ani vom vedea camioane hibrid caresă consume chiar şi sub 15 litri/100 km.
În ceea ce priveşte piaţa locală a camioanelor grele de peste 18tone, aceasta a crescut la nivelul primelor patru luni ale acestuian cu aproape 10%, la un volum total de 400 de camioane. Creştereavine însă pe fondul scăderii de aproape 90% la nivelul primelorpatru luni de anul trecut, comparativ cu perioada similară din2008. Dintre acestea, Mercedes-Benz a vândut 15 unităţi, vânzărileurmând să crească pe măsură ce marii transportatori de pe piaţalocală îşi vor reînnoi flotele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO