Auto

Fiat Sedici: Mini SUV pentru weekend

Fiat Sedici: Mini SUV pentru weekend

Fiat Sedici accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11,2 secunde

18.01.2008, 16:36 79

Segmentul SUV-urilor a inregistrat in 2007 o crestere accentuata in comparatie cu anul precedent, cele mai ridicate volume fiind intregistrate de versiunile mici sau compacte.
In aceasta nisa, cea a SUV-urilor mici se incadreaza si noul Fiat Sedici, un model care din punctul de vedere al dimensiunilor poate fi usor incadrat in clasa mica, dar care dispune de o garda la sol comparabila cu cea a modelelor de teren compacte, si cu sistem de tractiune integrala cu diferential central blocabil.
Din punctul de vedere al designului, Sedici aminteste de un monovolum de clasa mica, care are o garda la sol ceva mai mare. In acest caz de 19 cm.
Sedici este disponibil pe piata locala cu doua motorizari, una pe benzina de 1,6 litri care dezvolta 107 CP si dieselul de 1,9 litri MultiJet de 120 CP/4.000 rpm, care este si subiectul drive-testului. Datorita cuplului motor de 280 Nm disponibil la valoarea maxima inca de la 2.000 rpm, dieselul raspunde prompt la orice apasare a acceleratiei, sprintul de la 0 la 100 km/h realizandu-se in 11,2 secunde. Puterea este transmisa rotilor prin intermediul unei cutii de viteze cu sase trepte, scurta si bine etajata, dar care necesita un timp de acomodare, avand o usoara tendinta de a "agata" la schimbarea din treapta a doua in a treia.
In ciuda inaltimii caroseriei, Sedici dispune de un centru de greutate coborat, ce ii confera o buna stabilitate pe viraje. Sistemul de tractiune integrala nu este unul "de baza", cum era de asteptat, ci unul echipat inclusiv cu diferential central blocabil.
Prin intermediul unui comutator amplasat in partea inferioara a plansei de bord, cel de la volan poate selecta unde sa fie transmisa puterea motorului - puntii fata (in modul 2WD), toate celor patru roti, sistemul de tractiune repartizand forta in functie de aderanta (4WD), dar si egal intre cele doua punti, in raport 50/50 (4WD Lock), mod recomandat in rularea pe teren accidentat sau alunecos. In comparatie cu alte crossovere, si chiar SUV-uri, Sedici dispune de tractiune integrala indiferent de versiune.
Pretul de baza al modelului echipat cu dieselul de 1,9 litri este de 19.933 de euro, cu TVA inclusa, in timp ce pentru cel cu motorul pe benzina este de 16.601 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO