Auto

Fourmont, Dacia: Vanzarile din Germania le vor depasi pe cele din Romania in S1

Fourmont, Dacia: Vanzarile din Germania le vor depasi pe cele din Romania in S1
14.12.2009, 20:08 25

"Prima de casare de 2.500 de euro de pe piata germana ainfluentat puternic vanzarile Dacia pe aceasta piata. Datoritapro-gramelor de tip "Rabla" din Europa, care au dus la o crestere avanzarilor, nu vom opri cel de-al treilea schimb de productie. Cutoate acestea, nu putem face o estimare a vanzarilor mai mare decateva luni", a declarat pentru ZF Fourmont, care a fost prezentieri la Salonul Auto de la Geneva, unde Dacia a prezentat primulconcept-car din istoria sa - Duster.

Astfel, daca in 2008 primele trei piete pentru Dacia au fostRomania (peste 84.000 de unitati), Franta (peste 43.000 de unitati)si Germania (25.500 de unitati), la inceputul acestui an situatias-a inversat, vanzarile consemnate pe cele doua piete din Europa deVest fiind de doua ori mai mari fata de rulajul inregistrat inRomania.

Cererea in crestere in special pe piata germana i-a determinatpe reprezentantii grupului Renault sa majoreze productia locala dela 1.085 de autovehicule pe zi la inceputul acestui an (candAutomobile Dacia a oprit si productia pentru doua saptamani) la1.200 de masini incepand cu data de 9 martie.

In plus, tot pentru a raspunde solicitarilor de pe pietelevestice producatorul local va majora productia Sandero, care vaajunge la o cota de 50% din productia locala, fata de 30% inprezent.

Astfel, potrivit lui Fourmont, din cele 1.200 de masini produsede Dacia, Sandero va reprezenta 610 unitati, in timp ce 360 demasini vor fi Logan MCV.

Dacia compenseaza scaderea din Romania cu tarile dinGolful Persic

Vanzarile Dacia au inregistrat in luna februarie o scadere de65%, la aproximativ 2.700 de unitati, in timp ce la nivelulprimelor doua luni, declinul vanzarilor constructorului autohton afost de peste 67%, la 4.609 de unitati, volum similar cu cel atinsin doua saptamani in 2008.

In acelasi timp, piata auto a inregistrat un declin de peste 60%potrivit estimarilor jucatorilor din piata, la circa 10.500 deautovehicule, in timp ce in primele doua luni scaderea a fost deaproape 65%, la aproximativ 18.700 de unitati.

Vanzarile Dacia pe piata locala sunt acoperite in doua zile deproductie, restul de 22 de zile uzina producand pentru export.

Capacitatea de productie a constructorului autohton este de7.200 de unitati saptamanal, din care peste 3.500 sunt exportate inGermania, potrivit oficialilor Dacia.

"In Germania se exporta incepand cu saptamana aceasta 3.500 deunitati pe saptamana. Suntem limitati de capacitatea de productiesi de transport. Ca sa trecem de la o productie de 1.200 la 1.360de unitati pe zi va trebui ca Dacia sa reangajeze 1.000 depersoane. Si nu se pot angaja 1.000 de persoane pentru ovizibilitate in timp de numai doua luni", a spus Francois Fourmont,directorul general al Group Renault Romania.

Potrivit Dacia, afacerile companiei au urcat cu 10% in 2008, la7,63 mld. lei (2,073 mld. euro), profitul net al companiei ainregistrat o cadere de aproape 50%, la 213 mil. lei, in timp cemarja operationala a scazut la 3,4% fata de peste 6% in 2007. Grevade trei saptamani de la inceputul anului a diminuat profitulcompaniei cu 13 mil. euro, potrivit Dacia, in timp ce platasalariilor in timpul opririlor productiei din ultima parte a anuluia costat compania peste 5 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.

Automobile Dacia se asteapta ca in 2009 exporturile companiei saajunga la 75% din totalul productiei, in crestere fata de 67% in2008.

Pentru a compensa scaderea vanzarilor din Romania, Dacia alansat versiunile cu transmisii automate ale Sandero si Logan sedanpentru pietele din zona Golfului Persic.

"Cutiile automate cu cinci trepte sunt produse in Franta, iarmodelele Logan sedan si Sandero sunt asamblate in Romania. Modelelesunt comercializate in Orientul Mijlociu atat sub sigla Dacia, intari precum Liban, cat si Renault. Aceasta este cuplata numai lamotorul pe benzina de 1,6 litri si 90 CP", a subliniat Fourmont.Momentan s-a luat decizia ca aceste modele sa fie comercializatenumai in tarile din Golful Persic, unde astfel de modele reprezinta90% din piata, nu si in Europa.

In conditiile in care datorita scaderii vanzarilor la fineleanului trecut Dacia lua in calcul renuntarea la un schimb deproductie, in prezent decizia in acest sens a fost amanata panadupa perioada concediilor din vara.

"Deocamdata nu se pune problema concedierilor pana in perioadaconcediilor. Ce va urma in septembrie, octombrie, noiembrie, nu amnici cea mai mica idee", a spus directorul Dacia.

Sandero diesel va fi lansat in Romania in luna iunie, si motorulpe benzina de 1,2 litri si 75 CP inainte de perioada concediilor,pe Sandero si Logan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO