Auto

Honda Accord: Repozitionare premium

Honda Accord: Repozitionare premium

Click pentru imaginea marita

18.04.2008, 17:34 37

Atunci cand Honda Trading Romania a preluat importul marcii japoneze pe piata locala, primul lucru care a marcat strategia a fost repozitionarea brandului nipon ca fiind "alternativa premium". Adica se adreseaza celor care doresc o marca premium, dar altceva decat Audi, BMW si Mercedes-Benz.
Din punctul de vedere al designului exterior, cea de-a opta generatie a lui Accord nu reprezinta o revolutie in comparatie cu vechea, ci mai mult o imbunatatire. Liniile sunt dinamice, ceea ce subliniaza caracterul sport al masinii.
Lungimea a crescut cu 61 mm fata de vechea generatie, la 4.726 mm in cazul versiunii sedan, in timp ce ampatamentul a crescut la 2.705 mm.
Un progres notabil fata de generatia precedenta s-a inregistrat in habitaclu. Materialele si finisarea interioara reprezinta un pas inainte catre "zona premium", cu toate ca cei de la Honda mai trebuie sa progreseze la acest capitol daca intentioneaza sa concureze cu Mercedes-Benz sau Audi. Pozitia de condus este una confortabila, scaunele mari oferind o buna sustinere laterala. Singurul minus al plansei de bord il reprezinta insa numarul mult prea ridicat al butoanelor de pe volan - aproape 30 - ceea ce necesita un timp mai lung de acomodare. Ca si in cazul concurentei premium, Honda a optat pentru amplasarea displayului sistemului de navigatie in partea superioara a plansei de bord, in timp ce functiile acestuia sunt controlate printr-un controller similar cu iDrive de la BMW, dar care este pozitionat pe consola centrala. Principalul atu al noului Accord in comparatie cu concurenta il reprezinta gama de motorizari care indeplinesc normele Euro 5, pentru care taxa de prima inmatriculare va fi de numai 51 de euro si nu de aproape 600 de euro, cat ar fi pentru un motor de 2 litri Euro 4.
Spre deosebire de concurenta, care ofera clientului o gama de peste cinci motorizari, Accord este disponibil cu doua motoare pe benzina, de 2,0 si 2,4 litri si un diesel de 2,2 litri. Cel din urma a si reprezentat subiectul drive-testului. Dieselul de 2,2 litri dezvolta 150 CP la 4.000 rpm si un cuplu motor de 350 Nm la 2.000 rpm, care ii permit sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 9,6 secunde. Dezavantajul acestuia il reprezinta cilindreea care depaseste pragul de 2,0 litri, fiind astfel incadrat in alt segment atunci cand vine vorba de taxe si impozite, in conditiile in care ofera o putere similara cu cea a motoarelor de 2,0 litri ale concurentei. Motorul transmite puterea puntii fata foarte liniar spre deosebire de alte dieseluri, care "puncteaza" intrarea in functiune a turbinei de supraalimentare. Consumul mediu indicat de computerul de bord de-a lungul testului a fost de 5,9 litri/100 km pe autostrada si 8,1 litri/100 km in mediu urban.
Pe piata locala noul Accord va fi disponibil din vara acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO