Auto

Investiţii de peste 4 mil. euro în extinderea reţelei BMW Group România

Investiţii de peste 4 mil. euro în extinderea reţelei BMW Group România

Autor: Bogdan Alecu

18.09.2011, 15:09 684

Group West, dealerul BMW din Oradea care mai deţine centre auto şi pentru mărcile Opel, Saab şi Chevrolet, a investit într-un nou centru BMW în Arad, cel de-al doilea al companiei după cel din Oradea.

Anul trecut compania a vândut 94 de modele BMW, 8 Saab, 343 Opel, 277 Chevrolet, în total 722 de maşini noi şi 200 second-hand. Anul acesta vânzările au cuprins 105 automobile BMW, 2 Saab, 119 Opel, 108 Chevrolet, iar potrivit oficialilor companiei până la finele anului se vor livra în total 800 de maşini noi şi second-hand.

Valoarea investiţiei în noul centru BMW se ridică la 2,5 mil. euro şi reprezintă un centru cu o suprafaţă construită de 2.800 mp pe un teren de 6.250 mp.

Cea de-a doua investitţie în cadrul reţelei BMW aparţine dealerului Apan Motors din Brăila, care mai deţine în portofoliu şi mărcile Dacia, Renault, Nissan, Fiat şi Honda. Compania a vândut în total aproape 2.000 de maşini la nivelul anului trecut, aproape jumătate reprezentând automobile Dacia şi Renault şi aproape 700, maşini second-hand, iar în primul semestru al acestui an a comercializat peste 1.000 de automobile. "Anul acesta estimăm o creştere a vânzărilor de peste 10%, la 2.200 de unităţi, şi un avans de 15% a cifrei de afaceri", au spus oficialii companiei.

Anul trecut Apan Motors a înregistrat o cifră de afaceri de peste 15,2 mil. euro, iar în primele şase luni ale acestui an un nivel de peste 7,3 mil. euro.

Piaţa premium în Brăila şi Galaţi a atins anul trecut un volum de 75 de maşini aparţinând mărcilor BMW, Audi şi Mercedes-Benz, piaţă care va creşte cu 10% odată cu deschiderea noului centru BMW.

Investiţia în noul centru BMW se ridică la peste 1,5 mil euro.

Cea de-a treia extindere a reţelei BMW Group România reprezintă investiţia dealerului Motor AG din Piteşti într-un centru pentru marca MINI, al doilea la nivel naţional după cel din Bucureşti al Automobile Bavaria. Pentru anul acesta compania estimează livrarea a 230 de automobile BMW şi 15 MINI după ce anul trecut s-au livrat 215 maşini BMW. Pentru anul viitor vânzările estimate ale MINI sunt de 40 de unităţi.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri, anul trecut Motor AG a rulat un business de 12 mil. euro, iar pentru 2011 se estimează un rulaj de 15 mil. euro.

Investiţia în showroomul MINI se ridică aproximativ 70.000 de euro, acesta fiind realizat în incinta centrului BMW din Piteşti.

În prezent, cel mai mare dealer BMW din România este Automobile Bavaria, care deţine 13 centre la nivel naţional. Automobile Bavaria a demarat în vara acestui an un proces de reconstrucţie a centrului BMW din Otopeni, dar valoarea investiţiei nu a fost comunicată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO