Auto

Limuzinele, singurele care mai păstrează creşterile de odinioară din piaţa auto

Limuzinele, singurele care mai păstrează creşterile de odinioară din piaţa auto

Autor: Bogdan Alecu

10.08.2011, 00:00 810

Limuzinele de clasă mare (cu preţuri care încep de la40.000-50.000 de euro) au fost "vedetele" pieţei auto în primulsemestru, având cea mai bună evoluţie. Practic, acestea au avut oevoluţie "contra curentului" după ce în primele şase luni aleacestui an s-au vândut în total în România aproape 43.200 demaşini, în scădere cu 16% faţă de perioada similară a anuluitrecut, conform statisticilor APIA.

Pe segmentul premium şi de lux evoluţia este în linie cuaşteptările jucătorilor din piaţă. Spre exemplu, Alin Tapalagă,şeful Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche România,estima recent o evoluţie liniară pentru piaţa totală, dar oaccelerare pronunţată a vânzărilor de maşini din segmentul superiorde preţ.

Astfel, segmentul limuzinelor de clasă mare a avut o creştere deaproape 70% în primul semestru faţă de perioada similară a anuluitrecut, la aproape 400 de maşini. Primele şase luni ale anului aumarcat şi o schimbarea a liderului în acest segment. Dacă anultrecut cele mai mari vânzări au fost înregistrate de Mercedes-BenzE-Klasse, cu 56 de maşini vândute în primul semestru din 2010, anulacesta BMW Seria 5 a crescut de la 50 de unităţi anul trecut la 106unităţi în prima jumătate a acestui an.

Poziţia secundă în topul creşterilor este ocupată de limuzinelede lux, iar unele dintre modelele din acest segment precum Audi A8şi Jaguar XJ au consemnat aprecieri şi de trei cifre alevânzărilor.

Creşteri au înregistrat şi SUV-urile, de peste 25%dar şimonovolumele de 31% sau maşinile de clasă medie, achiziţionate cuprecădere de companii pentru middle-management.

Schimbări de lider pe trei din cele opt segmente alepieţei

Înprimele şase luni ale acestui an trei din cele opt segmente alepieţei auto şi-au schimbat liderul, potrivit unei analize realizatede ZF pe baza statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile (APIA).

Cel mai dinamic segment din punctul de vedere al schimbărilor declasament este cel mini (cu preţuri care încep de la 7.000 deeuro), care totodată este şi printre cele mai "sensibile" atuncicând vine vorba de preţul de achiziţie.

Dacă în primul semestru al anului viitor generaţia anterioară alui Chevrolet Spark deţinea poziţia de lider, urmat Hyundai i10 şiFiat Panda, anul acesta Fiat a urcat direct pe prima poziţie.

Brandul italian deţine acum primele două locuri din clasa mini,cu Panda pe primul loc, urmat de Fiat 500 pe locul secund, în timpce Toyota Aygo a urcat pe locul al treilea. Totodată, vânzăriletotale ale segmentului mini au scăzut cu aproape 14%, la puţinpeste 1.500 de maşini în primul semestru faţă de perioada similarăa anului trecut. Evoluţia are loc în condiţiile în care Chevrolet avenit pe piaţa locală cu noua generaţie a lui Spark, care având unpreţ mai mare a coborât pe locul patru în topul vânzărilor.

Cea mai mare scădere a vânzărilor s-a înregistrat pe segmentulclasei mici (cu preţuri care încep de la aproximativ 8.000-10.000de euro), de aproape 30% faţă de perioada similară a anului trecut,la aproape 8.400 de maşini.

Clasa medie reprezită, al doilea segement al pieţei din punctulde vedere al vânzărilor, după ce compact, care afectează directpiaţa locală. Renault Symbol rămâne cel mai bine vândut model declasă mică, dar în scădere cu aproape 50% faţă de primul semestrual anului trecut.

Lanţul scăderilor continuă

O scădere puternică au înregistrat şi vânzările modelului FordFiesta, care de la aproximativ 1.800 de maşini vândute anul trecuta ajuns la mai puţin de 750 în primele şase luni ale acestuian.

Această scădere a favorizat urcarea în top a lui Volkswagen Polodirect pe locul trei, cu peste 800 de maşini vândute.

La nivelul lunii iunie s-a depăşit pragul de 10.000 de maşinivândute lunar pentru prima dată în ultimele şase luni.

Cu toate acestea, în condiţiile în care anul trecut iunie a fostultima lună cu TVA de 19%, înainte de majorarea la 24%, piaţa acontinuat şirul de scăderi, declinul înregistrat în iunie fiind de26%, de la aproape 14.000 de maşini în iunie 2010 la 10.400 lunatrecută.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO