Marii producători auto încep să ocolească opţiunea de vânzare a autovehiculelor prin intermediul dealerilor auto ca urmare a situaţiai actuale privind coronavirusul şi a maşinilor electrice care au schimbat modul de achiziţie al autoturismelor de către clienţi, scrie Financial Times.
Carlos Tavares, CEO-ul grupului PSA, a venit cu această idee de schimba modul în care sunt vândute maşinile atunci când a încercat să cumpere o masă de ping-pong pentru casa sa din Portugalia.
CEO-ul grupului PSA a intrat într-un magazin şi a dotit să achiziţioneze o masa de ping-pong identică cu cea pe care o văzuse afişată în afara magazinului.
"Am mers la un vânzător din magazin, iar el a făcut online selecţia pentru masa respectivă. Atunci mi-am dat seama că este acelaşi proces de care m-aş fi putut bucura acasă", a declarat el pentru Financial Times.
Grupul PSA a copiat acum modelul, desfăşurând vânzări online directe de maşini către clienţi, urmărind să livreze peste 100.000 de maşini direct în casele clienţilor, fără ca aceştia să intre vreodată într-un showroom tradiţional.
Această schimbare în industria auto a fost accelerate şi de pandemia Covid-19, perioadă în care clienţii au intrat pe site-urile auto până când acestea au picat, ca urmare că showroom-urile auto au fost închise.
Pe măsură ce consumatorii încep să reia, din nou cheltuielile, deşi într-un mod lent, producătorii au şansa să ocolească dealerii şi să creeze relaţii directe cu cumpărătorii.