ZF 24

Mercedes-Benz A180 CDI: Un salt de la familie la sportivitate. Galerie Foto

Mercedes-Benz A180 CDI

Mercedes-Benz A180 CDI

Autor: Bogdan Alecu

13.06.2013, 15:50 2037

Mercedes-Benz A-Klasse a fost lansat la sfârşitul anilor 90 ca un monovolum compact pentru familie. La acea vreme Audi abia lansase în 1996 A3, iar BMW avea doar Seria 3 Compact, Seria 1 fiind lansată abia în 2004. Tradiţia a continuat şi cu generaţia ce a urmat, însă anul trecut Mercedes-Benz a dorit să schimbe A-ul. Aşa s-a ajuns ca noul A-Klasse să nu mai fie un monovolum, ci un compact sportiv şi dinamic, care să atragă tinerii de 20-30 de ani, şi nu „familiştii” de peste 30-40 de ani.

Primul lucru care uimeşte la A-Klasse este designul. Dacă generaţiile anterioare optau pentru o linie clasică, acum designul este unul provocator, sportiv şi dinamic, din orice unghi ar fi privită maşina, iar acum, A-ul poate fi perceput ca un trend-setter în gamă. Fără nicio problemă se poate spune că noul A-Klasse a fost proiectat în aceeaşi manieră în care şi cei de la BMW proiectează automobile.

La interior de asemenea predomină o atmosferă sport, pornind de la volan, guri de ventilaţie care amintesc de automobile de cel puţin 300 CP şi finisarea care imită carbonul pe planşa de bord, dar şi pielea prezentă atât pe partea superioară a bordului, nu doar pe scaune.

Spre deosebire de alte automobile, cele ale Mercedes-Benz au un layout specific în ceea ce priveşte amplasarea comenzilor, care necesită un timp (nu foarte lung) de acomodare – schimbătorul de viteze este amplasat pe coloana de direcţie, acolo unde de obicei se regăseşte comanda ştergătoarelor, iar acestea au fost amplasate în schimb pe maneta de semnalizare, iar frâna de mână, electrică în acest caz, este amplasată în stânga volanului în partea de jos. Nu putem spune că sunt soluţii neergonomice, ci doar diferite, iar odată obişnuit, nu mai intervin probleme pe parcurs.

Spre deosebire de alte modele Mercedes-Benz, care sunt configurante având în centrul atenţiei confortul, A-Klasse are în centru sportivitatea şi dinamismul. Astfel cu toate că am testat versiunea A180 CDI, care dispune de un motor diesel de 1,6 litri şi 109 CP, acesta răspunde foarte prompt la orice apăsare a pedalei de acceleraţie, cutia de viteze cu şapte trepte schimbă aproape insesizabil treptele şi în plus, există şi posibilitatea de a comuta manual prin intermediul celor două clapete amplasate în spatele volanului. În ceea ce priveşte consumul, şi cei de la Mercedes-Benz şi-au optimizat propulsoarele pentru a fi nu doar cât mai dinamice, ci şi cât mai economice. Consumul mediu înregistrat în test, compus a fost de 5 litri/100 km în extraurban şi între 6 şi 7 litri în traficul urban din Capitală.

La un preţ de pornire de circa 24.680 de euro cu TVA inclus, sau la un preţ de circa 28.000 de euro pentru o echipare medie, A-Klasse poate fi luat în calcul ca un competitor şi pentru modele de volum mai bine echipate. Şi nu trebuie uitat faptul că în cazul generaŢiilor anterioare A-Klasse cu o echipare similară cu a unui VW Golf avea de asemenea un preţ similar, strategie păstrată se pare că şi acum. Un A180 CDI are un preţ de ponire de 26.350 de euro cu TVA.

Aproape nebăgat în seamă până acum A-Klasse este dovada că Mercedes-Benz poate construi nu doar automobile elegante şi rafinate, ci şi unele dinamice şi sportive, care să păstreze caracterul exclusivist întâlnit la orice model al mărcii.  

 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO