Auto

Nemţii se uită mai mult după maşini premium: Vânzările Dacia în Germania au scăzut în ianuarie, pe o piaţă în creştere

Nemţii se uită mai mult după maşini premium:...

Autor: Anca Dumitrescu

03.02.2015, 18:23 376

Cota de piaţă a Dacia a crescut însă în ianuarie la 1,8%, de la 1,6% în decembrie 2014, potrivit biroului de înmatriculări auto german.

Cele mai mari creşteri ale înmatriculărilor au fost înregistrate de Mitsubishi (+108,4%), Lexus (+101,6%) şi Nissan (60,4%), iar cele mai mari scăderi de Chevrolet (-98,2%), Lancia (-41%) şi Jaguar (-38,8%).

Vânzările mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au avansat în ianuarie cu 10,4%, la 6.653 de autoturisme. Renault deţine o cotă de piaţă de 3,1% în Germania.

Livrările liderului pieţei auto germane, Volkswagen, au crescut cu 8,9%, la 51.692 de autoturisme, cel mai mare producător auto european având o cotă de piaţă de 24,5%.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

În Franţa, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut cu 4,3% în luna ianuarie comparativ cu aceeaşi lună din 2014, la 8.597 de unităţi, marca românească având o cotă de 6,47%, în coborâre faţă de anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO