Auto

Răspunsul dealerilor auto la cererea pentru second-hand: maşini noi vândute „la mâna a doua“

Autor: Bogdan Alecu

19.09.2010, 23:44 77

Dealerii au adoptat o nouă stra­te­gie pentru a vinde mai multemaşini - aceea ce a comercializa maşini noi prin diviziilesecond-hand, având astfel posibilitatea de a oferi dis­counturi maimari şi de a-şi majora vânzările.
Peste 700 de de maşini cu mai puţin de 1.000 de kilometri suntcomer­cia­li­za­te pe site-urile specializate în co­merţul cuautomobile second-hand, po­trivit unei analize realizate de ZF,din­tre care mai mult de jumătate sunt noi şi vândute "la mâna adoua" de către dealeri.

Aceştia adoptă această strategie pen­tru a-şi majora vânzările şipentru a avea posibilitatea de a oferi discounturi suplimentareclienţilor, potrivit jucă­torilor din piaţa auto, o piaţă care şiîn acest an continuă să scadă cu peste 30%, iar vânzările suntsusţinute de pro­­gramul "Rabla" şi discounturile dealerilor.
Această strategie a fost adoptată şi de către Business DevelopmentTeam (BDT), dealer Ford din Capitală, în cazul unui Ford Focus RS.Iniţial preţul "de listă" al acestuia era de aproxi­ma­tiv 40.000de euro, iar acum maşina a fost scoasă la vânzare pe site-uldiviziei second-hand, cu un discount de aproape 10%.
"Confirmăm disponibilitatea mo­de­lului Ford Focus RS în ofertapentru vehicule rulate. Politica grupului este de a respectastandardele indiferent de kilometrajul fiecărui autoturism", adeclarat Vlad Ionescu, directorul de marketing al dealeruluiFord.

O strategie similară este abordată şi de Porsche România,reprezentantul măr­cilor grupului VW pe piaţa locală şi cel maimare importator. În oferta Welt­auto, divizia de second-hand agru­pului, se află peste 50 de maşini cu an de fabricaţie 2010 şikilometri "la cerere".
"Maşinile din oferta Weltauto cu kilometraj "la cerere" sunt maşinide demo şi de serviciu ale angajaţilor. "La cerere" înseamnă că lafiecare moment dat acestea pot avea un parcurs în kilometridiferit", au spus oficialii Porsche România.
Din cele 52 de ma­şini, 22 reprezintă modele Audi, majo­ritateamodele A6 şi A4, dar şi o limu­zină A8 cu un preţ de aproape110.000 de euro, iar 19 sunt marca Volkswagen, dintre care treisunt SUV-uri Touareg din noua generaţie.
Spre exemplu, de la Weltauto poate fi achiziţionat un Audi A4Allroad quattro 2,0 TDI înmatriculat la finele lunii ianuarie cu35.500 de euro fără TVA, în condiţiile în care maşina avea înprimul trimestru un preţ de pornire de aproximativ 37.800 de euro.În acelaşi timp, un Audi Q5 2,0 TDI 170 CP înmatriculat la mijlocullunii august are la Weltauto un preţ de aproape 35.300 de euro fărăTVA, cu aproximativ 3.000 de euro sub preţul de listă.
Anul trecut această strategie a dealerilor, de a vinde prin diviziasecond-hand maşini noi, s-a întâlnit cu precădere în cazul mărcilorde lux, anunţuri fiind postate atât pe site-urile specializate dinRomânia, cât şi pe cele din Germania.

"Dealerii şi importatorii trebuie să vândă maşini într-un fel saualtul pentru a comunica rezultate către producători şi pentru aprimi bonusuri de la aceştia. În anumite cazuri dealerii vândmaşinile noi către diviziile de second-hand dacă acestea nu suntvândute "ca noi", având posibilitatea de a oferi şi un discount maimare", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto a Rădăcini, caredeţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Mazda, Suzuki şiSaab.
O strategie similară a fost adoptată la finele anului trecut, cânddealerii şi-au înmatriculat o parte din stocuri pentru a fi scutiţide plata taxei de poluare pentru maşinile cu motoare Euro 4 de sub2,0 litri.
Potrivit şefului diviziei auto a Rădăcini, anul trecut au existatdealeri care înmatriculau maşini pentru o zi, iar acestea erauulterior vândute la export ca second-hand.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO