Auto

Transilvania absoarbe masinile noi pe nerasuflate

21.07.2004, 00:00 26



Modelele noi lansate de masini sunt in general foarte bine absorbite de piata romaneasca. Daca pana acum primele masini dintr-un model nou luau apropae fara exceptie calea Bucurestiului, in ultima perioada importatorii auto si-au dat seama de potentialul reprezentat de celelalte orase mari din provincie. Dupa deschiderea a numeroase show-room-uri si participarea la o serie de targuri specializate, rezultatele nu au intarziat sa apara.



Concesionarul Peugeot din judetul Cluj, Eurialtrans Service, a declarat pentru ZF Transilvania ca stocul initial de Peugeot 407 s-a epuizat la nici doua saptamani de la lansarea oficiala pe piata clujeana. "Estimarile nostre au fost depasite. Am adus noua masini pe concesiune si nu credeam ca se vor vinde atat de repede. In fata cererii mari la Peugeot 407, suntem in situatia in care trebuie sa solicitam noi autoturisme", declara Oana Manciu, responsabil marketing/comunicare Eurialtrans Service.



Dupa lansarea din Cluj, concesionarul are in derulare sase contracte de leasing, iar alte patru masini au fost platite cash si predate deja clientilor. "Dupa 2002 s-a creat o traditie cu clientii din judetul Alba si din judetele limitrofe de a vizita si de a cumpara autoturisme din showroom-ul Peugeot, desi nu am facut o ofertare speciala pentru aceste judete. Doua dintre modelele de 407 livrate, au plecat spre Alba-Iulia, acesta fiind principalul motiv pentru care am ales sa prezentam oferta Peugeot si in municipiul Alba-Iulia", a mai spus Oana Manciu dupa expozitia desfasurata week-end-ul trecut la Alba Iulia. "O tanara din judetul Alba a infirmat teoriile privind un target exclusiv masculin pentru Peugeot-ul 407, prin achizitionarea unui astfel de model in chiar prima zi a targului", a precizat Oana Manciu. De la inceputul acestui an, Eurial Trans a vandut peste 200 de masini.



Nici noul SEAT Altea nu s-a lasat prea mult asteptat pe piata clujeana. "Am vandut trei masini dupa ce a aparut oferta comerciala, chiar inainte de lansarea in Romania. Clientii care au vazut doar pozele si au dorit achizitionarea celei de-a doua masini nu au mai asteptat o prezentare oficiala la Cluj", declara Sorin Niste, director executiv Topcar, membru al Grupului Compexit.



Dupa alte doua vanzari, in zilele imediat urmatoare lansarii din Cluj, oficialii estimeaza atingerea a 30 de unitati pana la sfarsitul acestui an. "La inceputul lui 2004, cand stiam despre lansarea noului model, fara a detine coordonate temporale precise, am stabilit un plan real pentru SEAT Altea de 22 de unitati. Insa, la cum "a pornit" masina, consideram ca vom atinge cu usurinta 30 de modele vandute", a adaugat Sorin Niste.



Topcar vizeaza, pe langa Cluj, si clientii din judetele Alba-Iulia, Bistrita-Nasaud si Salaj. Topcar si-a inceput activitatea in anul 2001, prin incheierea unui parteneriat cu Porsche Romania, importatorul marcii SEAT. Daca in 2001 s-au comercializat 50 de automobile, anul 2002 a insemnat o crestere de 80% a volumului vanzarilor, ce a dus la 93 de autoturisme achizitionate, anul 2003 incheiindu-se cu un total de 126 de unitati vandute. Fata de semestrul I al anului trecut, firma Topcar a inregistrat o crestere de 40% a vanzarilor, cele mai vandute modele fiind Ibiza si Cordoba. "Marca SEAT urmeaza un trend ascendent, in judetul Cluj aflandu-se in prezent pe locul 6 in topul vanzarilor de autoturisme de import", a mai afirmat Sorin Niste.



transilvania@zf.ro



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO