Gabriel Lungu, fondatorul companiei de transport marfă World Mediatrans din Timiş, una din cele mai dinamice din acest sector, spune că nu se mai poate face nicio previziune, volumele de mărfuri spre şi dinspre Ucraina reprezentau o parte importantă business-ului.
“Aveam transporturi dinspre şi înspre Ucraina. Aduceam marfa din Maroc şi Spania în România şi o livram în Ucraina, materie primă, iar apoi produsul finit de la cele 3 fabrici de componente auto din Ucraina le transportam în Europa, inclusiv în Germania la Volkswagen indirect printr-un client”, a spus pentru ZF antreprenorul Gabriel Lungu. Compania World Mediatrans transportă mărfuri pe toate modurile de transport şi funcţionează ca un integrator de servicii logistice şi de mărfuri, ca o casă de expediţii. World Mediatrans din Timiş face cross docking pentru clienţi, face colectări din Europa şi le duce în noduri logistice, are clienţi din România dar şi din străinătate.
“Vedem că Volkswagen, către care livram şI noi indirect componente auto din Ucraina, printr-un client, a oprit deja producţia în Germania din cauza războiului. Nu mai există niciun fel de predictibilitate, în momentul de faţ ă nu se mai poate face nicio previziune. Este un an ciudat, după Covid avem războiul din Ucraina, un de criză vedem, cu buget de criză, un an în care nu mai facem nicio previziune. Avem în plan chiar să dezvoltăm un depozit logistic în Ucraina cu clientul de acolo înainte să înceapă războiul”, a spus el.
Grupul auto Volkswagen a decis oprirea activităţii în două fabric din Germania pentru câteva zile ca urmare a faptului că aprovizionarea cu piese din Ucraina a fost oprită. Grupul colabora cu producători de componente din Ucraina, invazia acestei ţări de către Rusia perturbă lanţurile de aprovizionare ale industriei auto europene, potrivit Financial Times.
World Mediatrans din Timiş a fost fondată în 1997 de către Gabriel Lungu, operează 23 de birouri pe piaţa locală şi depozite logistice în Budapesta, Barcelona şi Bratislava