Auto

Transportatorul GEFCO negociază cu Ford pentru exportul de maşini pe calea ferată

Christian Zbylut, CEO pentru Europa de Est, Rusia şi Asia Centrală al GEFCO: Am propus lui Ford România soluţia de a exporta maşinile produse la Craiova pe calea ferată, în condiţiile în care infrastructura rutieră existentă nu ar putea face faţă numărului mare de camioane care ar pleca din Craiova.

Christian Zbylut, CEO pentru Europa de Est, Rusia şi Asia Centrală al GEFCO: Am propus lui Ford România soluţia de a exporta maşinile produse la Craiova pe calea ferată, în condiţiile în care infrastructura rutieră existentă nu ar putea face faţă numărului mare de camioane care ar pleca din Craiova.

Autor: Bogdan Alecu

21.11.2010, 23:40 137

"Înprezent avem deja semnat un contract cu noul importator al Ford,dar numai pentru distribuţie la nivel naţional. În ceea ce priveşteactivitatea uzinei de la Craiova, momentan suntem în discuţii cuaceştia", a spus Christian Zbylut, CEO pentru Europa de Est, Rusiaşi Asia Centrală al GEFCO.

Acesta ar fi cel de-al doilea mare contract de transport deautomobile al GEFCO, după cel semnat cu Automobile Dacia.

La fel ca în cazul constructorului de la Mioveni, GEFCO a propussoluţia de transport pe calea ferată atât pentru export cătreEuropa de Vest, cât şi către Constanţa, în condiţiile în careexistă deja infrastructura feroviară în interiorul platformei dinCraiova. "Am propus lui Ford România soluţia de a exporta maşinileproduse la Craiova pe calea ferată, în condiţiile în careinfrastructura rutieră existentă nu ar putea face faţă număruluimare de camioane care ar pleca din Craiova", a spus Zbylut.

Atunci când uzina de la Craiova va ajunge la capacitate maximădupă 2013, respectiv o producţie de 300.000 de unităţi anual, pepoarta uzinei va intra şi ieşi câte un camion la fiecare cinciminute, adică 192 de camioane într-o zi cu două schimburi.

Conform noilor planuri cu privire la uzina din România, viitorulmodel de clasă mică cunoscut sub numele de

"B-Max" va intra în producţie la Craiova în toamna anuluiviitor, în timp ce capacitatea de producţie a uzinei va ajunge la300.000 de unităţi în 2013, din contract urmând a fi eliminatămenţiunea legată de producţia efectivă şi înlocuită de capacitateade producţie - adică de potenţialul liniei de asamblare.

În 2013 uzina Ford de la Craiova va ajunge la un volum de300.000 de autovehicule şi 350.000 de motoare de tip EcoBoost,valori care sunt similare cu cele atinse deja de Dacia laMioveni.

La nivelul anului trecut, Gefco transporta pentru Dacia pe caleaferată patru garnituri cu modele Logan, cu 1.000 de unităţi, cătreportul Constanţa,unde sunt exportate apoi pe cale navală spreFranţa, Spania, Portugalia sau Algeria.

În acelaşi timp, pe calea ferată sunt exportate maşini directcătre Italia, potrivit directorului companiei, care adaugă că areparteneriate exclusiv cu operatorii privaţi de transport pe caleaferată de la care închiriază locomotivele, în timp ce vagoanelesunt în proprietatea companiei. Zbylut nu a dat detalii desprenumele partenerilor de transport sau valoarea contractelor, dar aspus că nu sunt companii de stat.

Printre cei mai importanţi transportatori privaţi de marfă pecalea ferată se numără Grup Feroviar Român (Gruia Stoica) şiServtrans (Cristian Burci) şi Unifertrans.

GEFCO România se aşteaptă la afaceri de peste 30 mil. euro înacest an, în creştere cu mai mult de 30% faţă de 2009, încondiţiile în care în primele nouă luni deja au atins 22 demilioane de euro, similar cu cel realizat în întreg anultrecut.

"Creşterea din acest an este susţinută de activitateainternaţională şi nu de consumul intern. Românii sunt în continuarefoarte precauţi în ceea ce priveşte cheltuielile", a spus ChristianZbylut.

Printre clienţii companiei în România pentru transport maşinisunt importatorii Peugeot şi Citroën, Trust Motors respectivCitroën România, dar şi Ţiriac Holdings pentru marca Hyundai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO