Auto

Un caraus cu prestanta la un pret rezonabil

Un caraus cu prestanta la un pret rezonabil

Mazda BT-50

01.06.2007, 20:16 29

Un pret mai mic decat al principalilor competitori cu pana la 20% in functie de varianta de caroserie. Acesta este atuul utilitarei Mazda BT-50 in fata concurentilor Ford Ranger, Nissan Navarra sau Toyota Hylux.
Construita pe platforma comuna cu Ford Ranger, Mazda BT-50 continua traditia pick-upului B2500 produs de constructorul japonez pana anul trecut. Masina imparte de fapt aceleasi caracteristici cu surata americana, diferenta constand in primul rand in detalii. Detalii de finisare. Acest lucru este observat de un sofer in primul rand la finisajele volanului care in cazul BT-50 nu prezinta o diferenta mai mare de 2 - 3 milimetri intre limita airbagului si spita centrala.
Propulsorul care echipeaza utilitara japoneza este un diesel de 2,5 litri si 143 de cai putere, cu un sunet nervos la demaraj si la turatii mai inalte, este cuplat la o transmisie manuala in cinci trepte si este oferita in doua versiuni. Tractiune pe doua sau pe patru roti, pentru o activitate de transport sau una de off road intensa. Cea din urma dispune de clasica tractiune posterioara pentru drumuri normale cu o greutate rezonabila in bena si de tractiunea integrala pentru teren dificil si incarcaturi maxime de circa 1.000 de kilograme.
Am testat BT-50 in varianta de caroserie Extra Cab doar pe sosea, dar am putut pune in valoare intreaga putere dezvoltata inca de la turatii de sub 2.000 de rotatii pe minut de motorul diesel. Forta de franare este impresionanta pentru o masina de circa 1.800 de kilograme si este asigurata pe BT-50 de discurile de frana ventilate pentru rotile din fata, de ABS (sistem de antiblocare a rotilor) pentru toate cele patru roti si de sistemul de distributie electronic.
Pozitia inalta de condus ofera o vizibilitate marita iar soferul poate observa acum in urma redesenarii capotei motorului unde este limita de impact frontala, in timp ce inaltarea peretilor benei de transport cu 60 de milimetri face mai usor mersul cu spatele intr-o parcare aglomerata.
Varianta Extra Cab, cu usi cu deschidere centrala, ofera destul de mult loc chiar si pentru pasagerii din spate ale caror locuri sunt potrivite deasupra spatiului de depozitare a trusei de instrumente.
Cu toate ca este un vehicul utilitar, multi dintre clientii romani nu vor cumpara modelul in acest scop, ci mai degraba pentru vacante in locatii montane mai greu accesibile. Si spun acest lucru pentru ca BT 50 este utilata cu spatii de depozitare si echipamente optionale care sunt prezente de obicei mai degraba pe sedanuri utilizate in viata de zi cu zi, unul dintre ele fiind radioul care citeste si fisiere MP3 si este conectat la un sistem audio cu sase boxe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO