Auto

Viorel Eremia, Citroën: Timbrul de mediu şi programul Rabla trebuie regândite

Viorel Eremia, directorul mărcii Citroën în cadrul importatorului Trust Motors

Degeaba punem stimulente pentru maşini noi şi verzi, dacă se importă atât de multe maşini vechi. Timbrul trebuie regândit. Maşini verzi nu sunt doar cele electrice, ci şi cele cu emisii reduse.

Viorel Eremia, directorul mărcii Citroën în cadrul importatorului Trust Motors Degeaba punem stimulente pentru maşini noi şi verzi, dacă se importă atât de multe maşini vechi. Timbrul trebuie regândit. Maşini verzi nu sunt doar cele electrice, ci şi cele cu emisii reduse.

Autor: Bogdan Alecu

12.09.2016, 00:05 558
Viorel Eremia, directorul mărcii Citroën în cadrul importatorului Trust Motors, spune că măsurile prin care statul intervine direct în piaţa auto, prin programe precum Rabla sau prin taxe suplimentare precum timbrul de mediu, trebuie regândite, deoarece acestea fie bulversează vânzările, fie ajung să încurajeze maşinile vechi, cum este timbrul de mediu.
 
„Programul Rabla s-a terminat de mai bine de o lună, cum se spune, e sublim, dar lipseşte cu desăvârşire. Există clienţi care vor să cumpere prin programul Remat, dar nu mai există fonduri disponibile în acest moment. Cele 4.000 de tichete suplimentate s-au terminat în trei zile“, a spus el.
 
Cea de-a doua măsură pe care statul trebuie să o corecteze este timbrul de mediu, care în forma actuală a blocat piaţa locală de second-hand şi a dus la vânzarea maşinilor fără întocmirea actelor - s-au vândut maşini fără ca acestea să fie îmatriculate pe numele noului proprietar, ceea ce a îngreunat munca poliţiei în cazul maşinilor care au fugit de la locul accidentelor şi suplimentar, în loc să protejeze piaţa de maşini vechi, a încurajat importurile de autoturisme de peste 10-15 ani, foarte poluante pentru mediu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO