Auto

Volkswagen, 15.000 de decapotabile Eos vandute pe baza fotografiilor

24.05.2006, 00:00 30

Asemenea "fratelui mai mare" Audi Q7, coupe-cabrioletul Volkswagen Eos a atras 15.000 de comenzi doar pe baza primelor fotografii oficiale.

Gandit pentru a impresiona in primul rand clientii din Germania, SUA, Marea Britanie si Franta, cabrioletul Volkswagen Eos a fost lansat pe piata locala saptamana trecuta, de importatorul marcii, Porsche Romania.

Dupa ce a construit un milion de unitati de automobile decapotabile adaptand modele mai vechi la tinuta sportiva de drum ceruta de un cabrio, Volkswagen a decis sa schimbe foaia si sa construiasca de la zero o decapotabila noua, moderna si sportiva, pentru a concura modelele asemanatoare ale producatorilor rivali.

Astfel s-a nascut Eos, primul cabrio veritabil al constructorului german, desi noul model nu este nici el construit chiar de la zero. Dimpotriva, el foloseste o platforma construita undeva intre eleganta Passat-ului si dimensiunile compacte ale Golf-ului, mostenind calitati de la ambele modele. Dimensiunile si pretul sau il pozitioneaza in aceeasi clasa cu Renault Megane Coupe-Cabriolet si Peugeot 307cc. De altfel, cele doua decapotabile franceze reprezinta principalele concurente pe care le vad si creatorii Eos, inginerii de la Volkswagen.

Totusi, strategia de vanzari a Volkswagen spera sa atraga catre Eos si o parte dintre clientii traditionali, dar cu venituri mai reduse ai Mercedes, spun oficialii grupului. Cum piata germana este principala tinta a Eos, pozitionarea acestuia mult sub pretul decapotabilelor luxoase, dar mult mai scumpe ale unor producatori premium ar putea fi o reteta de succes. Oficialii VW nu au dorit insa sa se hazardeze oferind o tinta de vanzari pentru Eos, desi in piata se vorbeste despre un plan de 50.000 de unitati vandute in fiecare an.

Circa 30% dintre vanzari sunt tintite catre patria-mama a VW, Germania, urmata indeaproape ca destinatie de vanzari de catre piata americana, unde vor ajunge 29% dintre modelele vandute.

Designul exterior al noului model este placut, Eos tradandu-si originile si imbinand intr-un mod fericit trasaturile unui Golf GTI cu ale unui Passat. Elementul cu adevarat original este sistemul de decapotare, care foloseste patru cilindri hidraulici pe fiecare parte a masinii. Transformarea din berlina in cabrio se face foarte rapid, iar masina arata mult mai bine cu acoperisul lasat jos, in acest caz Eos capatand o personalitate proprie si departandu-se ca aspect de Golf.

La interior, designul imbina modernul cu clasicul, iar bordul cu insertii de aluminiu si scaunele de piele te indeamna sa te asezi macar pe scaunul din dreapta, daca nu pe locul soferului.

Singura problema de spatiu este sesizabila la suportul bratelor, unde cotierele sunt prea inguste pentru a fi confortabile din cauza mecanismului de decapotare. Portbagajul este suficient de mare in cazul rularii cu acoperisul ridicat, dar devine considerabil mai mic in cazul decaptotarii, cand mai poate transporta doar cel mult doua valize de dimensiuni medii.

Motorizarile noului Eos ofera o plaja larga de performante, fiind vorba de patru variante de benzina, cu puteri cuprinse intre 115 si 250 de cai-putere si un turbo-diesel de 140 de cai. Eos accelereaza de pe loc pana la 100km/h intr-un interval cuprins intre 7,8 secunde pentru varianta de 200 de cai pe benzina (identica cu cea de pe Golf GTI) si 10,3 secunde pentru dieselul de 140 de cai. Consumul este acceptabil pentru performantele date, fiind in ciclu mixt de 6 litri la suta de kilometri pentru diesel si de 8,2 litri pentru motorul de 200 de cai-putere.

Cutia de viteze are sase trepte si o etajare foarte buna, cea mai mare parte a cuplului fiind oferita si la turatii mai joase, pentru un sofat economic, dar in acelasi timp in conditii de putere si tractiune satisfacatoare. Eos franeaza la fel de repede pe cat accelereaza gratie discurilor de frana ventilate pe fata, care ofera o distanta optima pana la oprire si sunt asistate de sistemele de franare in cazul opririi de urgenta.

Pretul mediu al noului Eos este de 25.899 de euro cu toate taxele incluse (21.106 euro CIP) si este valabil pentru echiparea standard a modelului cu 150 de cai-putere pe benzina. Performantele motorului de 150 de cai inseamna o acceleratie pana la 100 km/h de pe loc in 9,8 secunde, o viteza maxima de 210 km/h si un consum mediu (in ciclu mixt) de 8,2 litri la suta de kilometri parcursi.

Trenul de rulare al masinii se prezinta aproape impecabil, cu unele scapari in conditiile unei viteze crescute in timpul rulajului cu acoperisul coborat. In acest caz, Eos tinde sa piarda destul de usor aderenta si are un comportament usor subvirator, dar controlabil prin intermediul sistemelor electronice de control al stabilitatii. Odata invatat comportamentul masinii, controlul nu mai este o problema gratie corectiilor operate de sistemul de control al stabilitatii, nici macar la viteze mai mari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO