Auto

Volkswagen Amarok, SUV-ul utilitar

Volkswagen Amarok, SUV-ul utilitar

Autor: Bogdan Alecu

30.11.2011, 00:03 1088

În cursa pentru a ajunge numărul unu la nivel mondial, Volkswagen are nevoie de o prezenţă puternică inclusiv pe piaţa americană - unde unul dintre cele mai importante seg­mente este cel al pick-upurilor. Astfel nemţii au luat decizia de a lansa Amarok, pick-up care este produs atât pentru piaţa americană, cât şi pentru cea europeană în Argentina - motiv pentru care un model personalizat se poate livra în nu mai puţin de şase luni. Partea bună este că există un stoc destul de consistent, pentru a nu se ajunge în astfel de situaţii.

Modelul testat era echipat cu propulsorul diesel bi-turbo de 2,0 litri, care dezvoltă 163 CP şi un cuplu de 400 Nm între 1.500 şi 2.000 rpm. În plus, modelul testat a dispus de transmi­sie 4X4 nepermanentă cu diferenţial blocabil atât central, cât şi pe puntea spate, dar şi suspensie heavy duty, adică maşina avea montate pe spate arcuri foi.

Din punct de vedere dinamic, maşina se comportă exact aşa cum ne-am aşteptat. În lipsa încărcăturii, dar şi a tracţiunii pe puntea din spate, maşina are tendinţa de a "fugi" imediat, dar "abaterea" de la traiectoria dorită se corectează foarte uşor. De asemenea direcţia este una pentru o utilitară care rulează mai mult la viteze mai scăzute şi pe off-road. Pe teren acci­dentat consolele scurte şi garda la sol mai mult decât ge­ne­roasă, alături de anvelopele de off-road. Am urcat porţiuni de pământ acoperite cu pietriş fără probleme. Mai mult, la dispoziţie aveam şi reductorul şi diferenţialele blocabile în condiţiile în care se rula pe un teren foarte accidentat.

Noi am testat capacităţile de trecere ale maşinii pe un drum desfundat acoperit cu un strat gros de noroi şi presărat cu adevărate cratere făcute de maşini de mare tonaj, pe lângă viitoarea autostradă A3 Bucureşti-Ploieşti. Străbaterea acelui drum a necesitat doar activarea tracţiunii 4x4, maşina comportându-se excelent.


VW Amarok

Propulsie: L4, 1.968 cmc, tracţiune integrală, transmisie manuală cu şase rapoarte, 163 CP la 4.000 rpm, 400 Nm la 1.500 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 11,1 s, viteză maximă 181 km/h, consum mediu 7,6 l/100 km, emisii CO2 199 g/km.

Preţ: 27.785 euro cu TVA.

Plus: performanţă peste medie în off-road, consum scăzut, interior mai aproape de SUV decât de utilitară.

Minus: direcţie setată mai mult pentru off-road.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO