Auto

Volkswagen isi intregeste oferta din clasa compacta si in Romania

11.05.2005, 19:45 21

Golf, Golf Variant, Golf GTI, Golf 4Motion si din aceasta saptamana Golf Plus. Gama modelului din clasa compacta Volkswagen Golf s-a completat prin lansarea oficiala pe piata locala de catre Porsche Romania, importatorul oficial al marcii, a monovolumului Golf Plus.

Ca orice monovolum, Golf Plus are ca argumente principale in atragerea clientilor spatiul interior si versatilitatea. Modelul care are la baza platforma Golf are din acest punct de vedere multe "plusuri" fata de Volkswagen Golf, aceasta fiind si ideea numelui pe care l-au ales germanii. Practic este vorba tot de elementele care au facut celebru modelul Golf, insa pentru cei care au nevoie de mai mult spatiu, germanii au pregatit mai multe spatii de depozitare, dar si centimetri in plus de spatiu. Mai exact, Golf Plus este cu 9,5 centimetri mai inalt decat Golf, iar scaunele sunt situate cu 7,5 centimetri mai sus. Cu o caroserie si un interior redesenate, Golf Plus ofera mai mult spatiu nu doar pentru pasagerii din fata ci si pentru cei care stau pe bancheta din spate.

Tocmai bancheta din spate a fost in centrul atentiei inginerilor germani care au decis sa foloseasca pentru Golf Plus sistemul kinematic, care presupune mutarea banchetei din spate pe orizontala. Sistemul ABS, airbag-urile si celelalte sisteme de siguranta, alaturi de noile stopuri folosite in premiera pentru modelul Volkswagen din clasa compacta si chiar farurile cu xenon adaptive completeaza oferta noului Golf Plus.

Nu trebuie uitat portbagajul, care ofera aproape 400 de litri, dar poate urca pana la mai bine de 500 de litri cu scaunele din spate avansate si ajunge la un maxim de 1.450 de litri in cazul in care scaunele din spate sunt rabatate.

Motorizarile sunt la randul lor un element important pentru orice masina de familie. Pentru inceput, spun reprezentantii Porsche Romania, vor fi disponibile patru motoare pe benzina de 1,4 litri (75 de cai-putere), 1,4 litri FSI (90 de cai-putere), 1,6 litri (102 cai-putere), 1,6 litri FSI (115 cai-putere) si doua pe motorina de 1,9 litri TDI (105 cai-putere) si 2,0 litri TDI (140 de cai-putere).

In afara motorizarilor de inceput din cele doua game - benzina si diesel, Golf Plus poate fi echipat si cu cutii de viteze automate (tiptronic sau DSG - Direct Shift Gearbox).

Prin Golf Plus, Volkswagen incearca sa castige cat mai mult din piata de monovolume din clasa compacta, acolo unde de ani buni topurile de vanzari sunt conduse de modelul francez Renault Scenic, bazat la randul sau pe platforma unui model din clasa compacta - Renault Megane.

Golf Plus va lupta insa pentru clienti si cu Ford Focus C-Max sau chiar cu modele cu care este inrudit, precum "varul" Seat Altea sau chiar fratele mai mare Volkswagen Touran.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO