Bănci și Asigurări

Adamescu are in plan sa isi dubleze profitul din afacerea cu asigurari

Astra a crescut puternic anul trecut pe asigurari RCA, dar pe Casco a scazut cu 22%
14.04.2010, 23:05 25

Singura companie de asigurari cu capital majoritar romanesc,Astra, controlata de omul de afaceri Dan Adamescu, si-a bugetatpentru acest an o dublare a profitului, pana la 11,8 mil. lei(circa 2,8 mil. euro).

Compania, care ocupa la sfarsitul anului trecut locul patru inpiata asigurarilor, are in plan o majorare a primelor brutesubscrise cu 40% fata de 2009, urmand sa treaca pragul de 1 mld.lei. In prezent, doar primii doi asiguratori din piata trec deacest prag: Allianz-Tiriac, cu subscrieri de 1,29 mld. lei anultrecut, si Omniasig, cu 1,11 mld. lei. Pe locul trei in piata deafla francezii de la Groupama, cu subscrieri de 887 mil. lei.

"Estimam o dublare a profitului fata de 2009, bazandu-ne peestimarea cu privire la primele brute subscrise si peeficientizarea costurilor. Masuri de reducere a costurilor am luatinca de anul trecut: am obtinut o reducere a chiriilor de 25% si amrenuntat la publicitatea TV pentru campania RCA de iarna, lucrucare nu a afectat deloc vanzarile", a declarat pentru ZF RaduMustatea, directorul general al Astra.

In fiecare iarna asiguratorii investesc masiv in publicitatepentru promovarea politelor de raspundere civila auto obigatorie(RCA), in special prin publicitate TV, deoarece o parte din clientiisi reinnoiesc politele in perioada decembrie-ianuarie. "O astfelde campanie costa peste un milion de euro, este un cost foartemare", explica Mustatea.

Astra a incheiat anul trecut cu o crestere de 25% asubscrierilor, in conditiile in care piata a stagnat. Primele brutesubscrise de companie s-au ridicat la 809,5 mil. lei (192 mil.euro), in timp ce profitul net a fost de 6,2 mil. lei (1,5 mil.euro), in crestere cu 77%. La fel ca in cazul multor firme deasigurari, politele auto domina portofoliul Astra, cu o pondere de70%. Compania a inregistrat anul trecut o crestere de 85% asubscrierilor din asigurari RCA, pana la 286,3 mil. lei, insa peCasco a scazut cu 22%, pana la 294,2 mil. lei.

"Asigurarile Casco au fost cele mai afectate de criza. O data,pentru ca aveam un portofoliu important pe leasing (iar piata deleasing a scazut cu 72% anul trecut - n.r.), dar si pe retail s-avazut o scadere. Am avut anul trecut o politica de produs care nu afost pe placul pietei: fransize multiple si preturi ajustate infunctie de istoricul de daune al clientilor", explica directorulgeneral al Astra.

El spune ca societatea a adoptat anul acesta o alta politica, insensul reducerii fransizelor, dar si a preturilor la politeleCasco.

"La RCA am crescut foarte mult pentru ca politica noastra a fostde a ne aseza cu pretul cat mai aproape de asteptarile clientilor.Consumatorii sunt acum mult mai atenti la costuri, iar pretul estefactorul decisiv. Nu ne-a afectat profitabilitatea deoarece amfacut acest lucru doar pe segmentele cu o rata a daunei scazuta. Latransportatori, de exemplu, nu am redus preturile." Astra si-atriplat anul trecut afacerile cu asigurari de tip property, la135,5 mil. lei, dupa ce a realizat cea mai mare campanie de vanzaride locuinte prin sms, in urma careia a vandut un milion de polite,potrivit datelor companiei.

Potrivit companiei, Astra este cel mai mare asigurator pesegmentul RCA. De asemenea, societatea ocupa primul loc pesegmentul asigurarilor de aviatie, cu subscrieri de 34,3 mil. lei,in crestere cu 50%. Compania are in portofoliu contracte cu Tarom,Blue Air, Aeroportul Henri Coanda, Aeroportul Baneasa si altii. Dinasigurari de viata subscrierile au fost anul trecut de 10 mil. lei,in crestere cu 37%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO