Bănci și Asigurări

Afacerile asigurătorului Allianz-Ţiriac s-au stabilizat datorită vânzărilor mai mari de poliţe auto

Afacerile asigurătorului Allianz-Ţiriac s-au stabilizat datorită vânzărilor mai mari de poliţe auto

Remi Vrignaud, directorul general al Allianz-Ţiriac

Autor: Anelis Baciu

28.11.2012, 00:06 549

Allianz-Ţiriac, o companie de top din piaţa asigurărilor generale controlată de grupul german Allianz, a subscris în perioada ianuarie-septembrie prime de 673 mil. lei (150 mil. euro), nivel comparabil cu cel raportat în primele nouă luni din 2011, în timp ce valoarea despăgubirilor achitate a fost de 411 mil. lei.

Afacerile asigurătorului au fost susţinute în principal de vânzările de poliţe de răspundere civilă auto (RCA), care au urcat cu 12% în intervalul ianuarie-septembrie 2012, până la 123 milioane de lei. Cea mai mare parte a veniturilor a fost obţinută însă din vânzarea de poliţe auto facultative (Casco) aproximativ jumătate din încasări venind de pe această nişă. Subscrierile pe această clasă s-au situat la 300 milioane de lei după primele nouă luni.
Compania a raportat în perioada ianuarie-septembrie un profit brut de 10 milioane de lei (2,25 mil. euro), în creştere de la nivelul de 6 milioane de lei în acelaşi interval din 2011. Afacerile Allianz-Ţiriac s-au stabilizat anul acesta după ce în 2010 şi 2011 compania a raportat scăderi de două cifre.
"Rezultatele înregistrate în aceste nouă luni arată că ne menţinem o poziţionare bună pe piaţă, atât din perspectiva dimensiunii veniturilor, cât şi sub aspectul profitabilităţii. Rămânem conservatori în privinţa abordărilor viitoare, în sensul respectării cu stricteţe a principiilor prudenţiale în ceea ce priveşte subscrierea riscurilor şi politicile investiţionale", a spus Remi Vrignaud, directorul general al companiei.
Primele subscrise de Allianz-Ţiriac au scăzut cu circa 40% într-un interval de trei ani, de la 1,38 miliarde de lei (295 mil. euro) în 2008 la 900 milioane de lei (210 mil. euro) anul trecut, iar asigurătorul a pierdut prima poziţie din piaţă. La finalul lunii septembrie, compania se afla pe locul trei în piaţa asigurărilor generale după Omniasig şi Astra.
Subscrierile din poliţe de asigurări generale au însumat 597 milioane de lei, nivel comparabil cu cel înregistrat în primele nouă luni ale anului trecut, în timp ce primele brute subscrise pe segmentul asigurărilor de viaţă au avansat cu 5%, până la 76 mil. lei. Compania şi-a con­solidat afacerile pe retail, vânzările de poli­ţe către clienţii persoane fizice au urcat cu 14 puncte procentuale pe fondul extinderii portofoliului de clienţi, precum şi datorită creş­te­rii numărului de poliţe deţinute de aceştia. Totuşi, în pofida avansului pe retail al asigură­to­rului, aproape 60% din veniturile rea­lizate în perioada ianuarie-septembrie a acestui an au fost generate de vânzările de poliţe către companii.
Stabilizarea afacerilor Allianz-Ţiriac are loc în contextul în care piaţa locală a asigurărilor a crescut cu 1,4% în primele nouă luni ale anului la 6,2 mld. lei, avansul fiind susţinut în principal de creşterea cu 1,7% a subscrierilor pe segmentul asigurărilor generale.
Grupul german Allianz, care administrează active de 1.700 miliarde de euro la nivel mondial, controlează 51% din compania locală Allianz-Ţiriac, în timp ce omul de afaceri Ion Ţiriac are o participaţie de 44%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO