Bănci și Asigurări

Alpha Bank se lupta sa castige in doi ani 8% din piata creditului

Alpha Bank se lupta sa castige in doi ani 8% din piata creditului

Sergiu Oprescu, vicepresedinte executiv al bancii

21.06.2006, 17:34 13

Alpha Bank are in plan sa ajunga la o cota de 7,5%-8% pe piata creditului neguvernamental pana la sfarsitui lui 2008, afirma Sergiu Oprescu, vice-presedinte executiv al bancii.
La sfarsitul lunii martie, creditele totale acordate de banca totalizau 768 de milioane de euro, reprezentand 4,1% din creditul neguvernamental.
Oprescu spune ca, in prezent, creditele plasate pe segmentul de retail (incluzand aici finantarile imobiliare, cele de consum, dar si imprumuturile acordate intreprinderilor mici si mijlocii) reprezinta aproximativ 42% din totalul finantarilor. El considera insa ca o strucutura optima a portofoliului ar fi 55% pentru retail si 45% din credite pentru clientii corporativi.
"In aproximativ trei ani ajungem sa atingem acest optim, pe care il vedem si din perspectiva gradientilor de crestere ai pietei", spune Oprescu.
Alpha Bank s-a implicat in ultima vreme puternic in finantarea proiectelor imobiliare, in special cele derulate in Bucuresti. Potrivit lui Oprescu, banca va continua politica agresiva de finantare, urmand sa se implice si in finantarea altor proiecte din tara. Pentru anul acesta, el estimeaza ca piata proiectelor imobiliare va ajunge la 800 de milioane - un miliard de euro, iar principalele sale tinte sunt proiectele adresate clientilor din segmentul de mijloc si cel de lux. De altfel, Alpha acorda finantari atat dezvoltatorilor, cat si cumparatorilor finali.
In prezent, creditele ipotecare reprezinta 11% din totalul finantarilor acordate de banca, in timp ce imprumuturile pentru consum detin o pondere de aproape 9%.
Alpha Bank se pregateste sa lanseze un nou produs de finantare in domeniul ipotecar, explica Oprescu, fara sa dea insa mai multe detalii, "pentru a nu fi preluata ideea de concurenta".
De altfel, bancherii au devenit tot mai discreti in privinta planurilor de viitor, incercand sa-si mentina astfel un avantaj.
Pe zona de credite de consum, unde Alpha Bank a venit cu o ofera proprie abia anul trecut, este programata lansarea de noi produse, destinate finantarii unor nevoi personale specifice. Vicepresedintele bancii spune ca pentru a concura pe acest segment Alpha Bank se bazeaza pe utilizarea canalelor de distributie alternative, care ar trebui sa suplineasca lipsa unei retele teritoriale semnificative. Astfel, in cazul cardurilor de credit, lansate in urma cu cateva luni, aproximativ jumatate din vanzari au fost realizate prin telemarketing, banca externalizand acest serviciu catre o firma specializata. Si pe partea de distributie a creditelor ipotecare Oprescu are in plan sa utilizeze mai intens colaborarea cu agentiile imobiliare.
In prezent banca are 40 de unitati, reteaua urmand sa ajunga la 70 de unitati pana la sfarsitul acestui an, respectiv 150 de unitati pana in 2008.
Pe de alta parte, Oprescu considera ca piata nu va mai fi condusa de setea de imprumutare "credit driven" pentru mult timp, urmand ca apetitul pentru economisire sa creasca treptat. Aceasta in conditiile in care tot mai multi oameni care au reusit sa stranga o suma de bani - inclusiv prin vanzarea unor businessuri lansate in urma cu cativa ani- incep sa caute solutii de plasament. El spune ca Alpha Bank va lansa si fonduri de investitii, insa asteapta momentul potrivit, in conditiile in care piata este inca de dimensiuni reduse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO