Bănci și Asigurări

Asirom isi schimba imaginea si asteapta profit de 7 mil. euro

Asirom isi schimba imaginea si asteapta profit de 7 mil. euro

Boris Schneider, directorul general al Asirom, estimeaza o crestere de 30% a afacerilor in acest an

23.05.2008, 21:30 40

Asirom, companie a grupului austriac Vienna Insurance, si-a bugetat pentru acest an un profit brut de 7 mil. euro, dupa ce in 2007 a inregistrat o pierdere de peste 9,5 mil. euro, potrivit directorului general al asiguratorului, Boris Schneider.
"Anul acesta ne asteptam sa trecem pe profit si estimam o crestere a primelor brute subscrise de 30%. In primul trimestru, subscrierile au crescut cu 15%", a spus Schneider.
Potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, dupa primele trei luni ale acestui an Asirom era al treilea jucator din piata asigurarilor, cu afaceri de peste 236,4 milioane de lei (64,1 milioane de euro), dupa Allianz-Tiriac (365,8 milioane de lei) si Omniasig (332 de milioane de lei).
Daca isi va atinge obiectivul de crestere, Asirom va ajunge la prime brute subscrise de circa 817 milioane de lei (230 de milioane de euro) pana la sfarsitul acestui an.
Vienna Insurance Group mai detine pe piata locala companiile Omniasig, Omniasig Life, Unita si Agras si urmeaza sa preia BCR Asigurari si BCR Asigurari de Viata, tranzactia fiind acum analizata de autoritati. Dintre aceste companii, doar Omniasig a obtinut anul trecut un profit semnificativ, de 12 milioane de euro brut, celelalte societati fiind fie pe pierdere, fie cu profituri marginale. "Odata cu cresterea companiilor, datorita economiilor de scara, acestea vor deveni mai profitabile", afirma Peter Hofinger, membru in board-ul grupului austriac, responsabil de Romania.
Asirom a inceput ieri o campanie de rebranding pentru modernizarea imaginii, sigla companiei fiind schimbata, iar numele transformat in Asirom Vienna Insurance Group. Investitia in aceasta campanie, care presupune, printre altele, spoturi publicitare si alte actiuni de popularizare a noii imagini, a fost de circa un milion de euro, potrivit lui Schneider.
Noua sigla a Asirom reprezinta un triunghi cu o latura galbena, una rosie si una albastra, langa acesta fiind scris numele companiei.
In spoturile publicitare, personajul principal este un caine rasa ciobanesc mioritic, prin intermediul caruia asiguratorul afirma ca vrea sa sugereze ideea de prietenie si apropiere fata de clienti.

VIG: Zece grupuri sunt interesate de Unita
Circa zece grupuri financiare sunt interesate de preluarea Unita, companie scoasa la vanzare de Vienna Insurance Group (VIG), a declarat pentru ZF Peter Hofinger, membru in board-ul grupului austriac.
"Ofertele angajante de preluare vor fi depuse in urmatoarele saptamani", a spus el. Hofinger nu a facut niciun comentariu referitor la cine ar putea cumpara Unita. Potrivit unor surse din piata, printre grupurile interesate se numara PPF (Cehia), Generali (Italia) si Zurich Financial Services (Elvetia), favoriti in aceasta cursa fiind Munich Re (Germania) si AXA (Franta). Aceleasi surse sustin ca valoarea companiei ar fi in jur de 200 de milioane de euro, in conditiile in care Unita a avut anul trecut afaceri de 138 de milioane de euro.
Hofinger afirma ca Vienna Insurance se va concentra in urmatorii ani pe cresterea organica a afacerilor de pe piata locala, dar ca nu exclude ideea unei achizitii. "Acum nu vad nevoia unei achizitii, dar daca va aparea o oportunitate, am putea fi interesati. Ne vom concentra pe crestere organica", explica Hofinger. Vienna Insurance este cel mai mare jucator din piata locala a asigurarilor, cu o cota de piata de 37%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO