Bănci și Asigurări

Aviva: Doar 36% din romani au toate informatiile despre produsul financiar pe care il cumpara

02.02.2009, 17:17 18

Numai o treime dintre romani au declarat ca in momentul in care achizitioneaza un produs sau serviciu au toate informatiile de care au nevoie, comparativ cu o pondere de circa 50% in Germania sau Cehia, potrivit unui studiu comandat de grupul de asigurari Aviva. In 2008, doar 30% dintre romanii care intentionau sa achizitioneze un produs sau serviciu financiar au declarat ca apeleaza la sfatul consilierilor profesionisti, fata de circa 80% in Belgia sau Olanda. In tarile din Europa Centrala si de Est clientii sunt predispusi sa utilizeze ca sursa principala de informare prietenii, familia, rudele sau cunostintele, insa pe masura ce pietele se dezvolta, cresc sansele clientilor de a primi sfaturi impartiale, arata studiul Aviva. "In contextul crizei economice internationale, atitudinea populatiei cu privire la serviciile financiare este sceptica si este normal sa fie asa. Rolul companiilor de profil este de a oferi consiliere financiara profesionista, astfel incat clientii sa inteleaga care sunt nevoile lor si sa le prioritizeze pentru ca numai asa evenimentele mai putin placute - cum este cazul crizei financiare actuale - sa ii gaseasca pregatiti", a declarat Shaf Rouf, CEO al Aviva Group Romania. Studiul a fost realizat de firma londoneza Henley Centre Headlight Vision in 2008 pentru Aviva plc si a inclus in analiza 25 de tari.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO