Bănci și Asigurări

Aviva speră la o creştere a afacerilor în 2011, după un declin anul acesta

Aviva speră la o creştere a afacerilor în 2011, după un declin anul acesta

Autor: Ciprian Botea

21.12.2010, 23:52 29

Aviva, a patra companie din piaţa asigurărilor de viaţă, şi-abugetat o creştere a primelor brute subscrise în 2011, dar anulacesta va încheia cu afaceri în scădere comparativ cu 2009.

Anul trecut compania a subscris prime brute de circa 102milioane lei (24 mil. euro), cu 5% mai puţin decât în 2008, iar înprimul semestru din acest an afacerile Aviva au scăzut cu 17% faţăde perioada corespunzătoare din 2009, la 40 milioane de lei (9,5mil. euro), din cauza rezilierilor de poliţe şi a schimbăriimodului de înregistrare a primelor în contabilitate.

"Am cuprins în bugetul pe anul viitor o creştere a primelorbrute subscrise, dar nu vreau să avansez încă o cifră. În 2011încercăm să ne asigurăm un portofoliu de calitate, adică să creştemproporţia contractelor care rezistă până la maturitate şi sădezvoltăm canalul de bancassurance", a declarat Mihai Popescu,directorul general al societăţii.

Asigurările de viaţă au înregistrat după primele nouă luni ocreştere cu 2,9%, până la un volum al primelor brute subscrise de1,22 mld. lei, după ce anul trecut scăzuse cu două cifre.Majoritatea companiilor de asigurări de viaţă au înregistrat însăîn continuare scăderi, creşterea pe ansamblul pieţei datorându-sevânzărilor de poliţe unit-linked cu primă unică ale BCR Asigurăride Viaţă.

Aviva are parteneriate încheiate cu şase bănci pentrudistribuţia poliţelor prin reţeaua acestora, dar anul acestavânzările prin acest canal au fost mai slabe, compania bazându-semai mult pe agenţii proprii. Asigurătorul are în prezent 500 deconsilieri de vânzări şi spune că anul viitor intenţionează sărecruteze câteva sute de agenţi.

Şeful Aviva se aşteaptă ca avansul de anul viitor al afacerilorcompaniei să se datoreze atât creşterii numărului de clienţi, câtşi creşterii primei medii. "Prima medie este un subiect care nepreocupă constant. Pe unit-linked prima medie este undeva la 400 delei în prezent şi ne aşteptăm la o creştere cu 10% anulviitor".

Compania, care este prezentă de zece ani pe piaţa locală, aînregistrat în 2010 câteva sute de contracte ajunse la maturitate,după ce în anii trecuţi numărul acestora nu depăşea câtevazeci.

Mai puţin de 30% din clienţii ale căror contracte au ajuns lamaturitate au ales să-şi prelungească contractul, majoritateapreferând să încaseze beneficiile, potrivit oficialului Aviva. Ceimai mulţi clienţi preferă să-şi încaseze beneficiile într-o singurătranşă în condiţiile în care există o presiune foarte mare pelichiditate în acest moment.

Popescu estimează că piaţa de asigurări de viaţă să încheie anulacesta cu o creştere de 3% şi spune că anul viitor se aşteaptă capiaţa să nu scadă. "Anul 2010 a fost dificil, dar piaţa a rezistatşi a făcut faţă schimbărilor. Asigurările de viaţă nu se dezvoltăînsă cu ritmul pe care ni l-am dori şi pentru că nu existădeductibilitate fiscală a primelor".

Popescu admite că fără vânzările de poliţe unit-linked piaţa arfi înregistrat un minus şi anul acesta.

Segmentul asigurărilor de viaţă reprezintă sub 20% din totalulprimelor brute subscrise de companiile de asigurări în condiţiileîn care piaţa este dominată de poliţele auto. Pe pieţeledezvoltate, asigurările de viaţă şi asigurările generale au opondere relativ egală în totalul primelor brute subscrise.

Mihai Popescu spune că piaţa locală de asigurări de viaţă vaintra pe un trend accelerat pe dezvoltare în momentul în careoamenii vor ajunge la concluzia că au nevoie de protecţie, darapreciază că este dificil de precizat un orizont de timp.

Referitor la 2011, Popescu spune că deocamdată compania nu areîn plan să dezvolte produse noi şi nici să-şi extindă prezenţateritorială. Aviva are în prezent agenţii în 24 de oraşe mari. În2009, compania a avut pierderi de 13,4 milioane de lei, iar anulacesta va înregistra tot un rezultat negativ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO