Bănci și Asigurări

Batalia pentru clientii pensiilor private a ajuns pe Internet

07.06.2007, 21:57 17

Companiile de pensii private au gasit un nou domeniu de lupta pentru clienti: spatiul virtual.
"Pensii private" a devenit o expresie foarte cautata pe Internet, care genereaza peste1.200.000 de rezultate, ceva mai putin decat "asigurari de viata" (1.310.000 de rezultate), dar de doua ori mai mult decat "asigurare RCA" (693.000), de exemplu.
Una dintre companiile de asigurari care a intrat in spatiul virtual al pensiilor private este Allianz-Tiriac, prin site-ul pensiiprivate.ro, cumparat in urma cu doi ani. Odata accesat, acesta redirectioneaza utilizatorul catre site-ul companiei, allianztiriac.ro.
"Deoarece potentialii participanti vor fi interesati in aflarea mai multor amanunte despre pensiile private am considerat ca aceasta adresa este un bun motor de cautare si pentru cei care nu au auzit de numele Allianz-Tiriac", spune Mioara Maruster, director de operatiuni la Allianz-Tiriac Pensii Private.
"Vizibilitatea companiei este importanta si pe Internet deoarece, dupa cum stim, in ziua de astazi multe persoane detin computere si tot atat de multe au si legatura la Internet", adauga ea.
Allianz-Tiriac Pensii Private a depus cererea de autorizare pentru pilonul II (pensii obligatorii) si de la inceputul acestei saptamani vinde pensii facultative.
Desi Internetul este o modalitate foarte buna de a ajunge la potentialii clienti, cea mai mare parte a bugetelor de publicitate ale administratorilor de fonduri de pensii, adica milioane de euro, este cheltuita pentru campaniile TV, cele din presa scrisa sau pentru recrutarea de agenti de vanzare. Pensii facultative mai vand companiile Aviva, ING Asigurari de Viata si BCR Asigurari de Viata.
Nu doar administratorii de fonduri, ci si micii investitori si-au dat seama de oportunitatile imense din domeniul pensiilor private, despre care analistii spun ca vor fi afacerea secolului si vor atrage active de zeci de miliarde de euro. Astfel, tot mai multe persoane fizice sau firme de mici dimensiuni infiinteaza site-uri de informare despre domeniul pensiilor, sperand sa atraga publicitate si colaborari cu societatile de pensii. La o cautare pe Google dupa cuvintele "pensii private", apar mai multe site-uri care contin aceste cuvinte: pensii-private.eu, pensiiprivate.org, pensie-privata.ro, pensii-private.net sau pensie-privata-suplimentara.ro.
Administratorul domeniului pensii-private.eu, un student de 26 de ani din Alba, care a preferat sa nu isi dezvaluie numele, spune ca pensiile private reprezinta o oportunitate de a obtine profit.
"Am auzit ca se vor lansa pensiile private si am decis sa infiintez un site de informare. Cred ca va fi o afacere foarte buna", povesteste administratorul site-ului. Pensii-private.eu a fost lansat la inceputul lunii aprilie si are, in medie, 200 de vizitatori unici pe zi. Veniturile site-ului sunt inca aproape zero, dar administratorul spera sa vanda spatiu publicitar si intentioneaza sa vanda domeniul dupa ce numarul de vizitatori va creste.
Alt site de informare, pensii-private.ro sau pensie-privata.ro, a fost infiintat de firma Ama Sercom SRL, al carei proprietar, Mihai Alcea, spune ca inca nu are planuri foarte exacte legate de aceste domenii.
"Le-am cumparat cu doi ani in urma si vreau sa vad ce oportunitati vor aparea. Site-ul este inca la nivelul anului 2005, dar vrem sa il actualizam pana la inceputul lunii august, cand se vor alege fondurile de pensii din pilonul II (pensiile obligatorii - n.red.)", afirma Alcea. Nici companiile de publishing nu au ratat ocazia cumpararii unui site legat de pensii private. Media XPRIMM, care editeaza reviste de asigurari si pensii, detine domeniul privatepensions.ro, potrivit rotld.ro, care furnizeaza informatii despre proprietarii site-urilor de Internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO