Bănci și Asigurări

BCR intră pe nişa plăţilor rapide cu cardul şi mizează pe 300.000 de clienţi

Autor: Ciprian Botea

18.05.2011, 23:39 697

BCR, cea mai mare bancă localădupă active, şi-a propus să vândă anul acesta 300.000 de carduricontactless, care pe lângă plăţile uzuale pot fi folosite şi pentruachitarea contravalorii călătoriei direct la aparatele de taxareelectronică din mijloacele de transport în comun dinCapitală.

Cardul contactless permiteefectuarea de plăţi de mică valoare (sub 100 de lei) la comercianţifără trecerea prin cititorul POS şi tastarea coduluiPIN.

"Am emis 1.300 de carduri în numaicâteva zile de la lansarea produsului. Cred că atingerea unui volumde 300.000 de carduri până la sfârşitul anului reprezintă o ţintărealistă", a declarat Dindar Bactali, directorul regional retailpentru Bucureşti la BCR.

Cardul, emis sub sigla Visa,integrează şi aplicaţia de transport existentă pe cardurile ACTIVale Regiei Autonome de Transport Bucureşti, plata călătoriei fiindefectuată din disponibilul existent în portofelul electronic ataşatacestei aplicaţii şi nu din contul curent deschis la bancă. Deasemenea, clienţii pot achita cumpărăturile efectuate în magazineleunde sunt instalate dispozitive care permit plăţi contactless.Cardul poate fi utilizat în prezent, pe lângă plata călătoriei cumijloacele de transport în comun, în hypermarketurile Real, reţeauade farmacii Sensiblu şi benzinăriile Rompetrol dinCapitală.

"Hypermarketurile, farmaciile şibenzinăriile sunt locaţiile în care se înregistrează cele mai multetranzacţii de mică valoare", a spus Igor Zganjer, directorul decarduri al BCR. El a precizat că banca intenţionează să instalezedispozitive doar la comercianţii din anumite sectoare, unde plăţilesub 100 de lei sunt mai frecvente.

Oficialul BCR afirmă că până înluna decembrie banca va instala 1.000 de dispozitive contactless,în condiţiile în care pe piaţă există în acest moment un numărsimilar de dispozitive. Zganjer se aşteaptă ca în următorii 4-5 ani80% din POS-urile de pe piaţă să permită plata cu carduricontactless.

Emiterea unui card costă 10 lei,dar această sumă în portofelul electronic poate fi folosită şipentru plata călătoriilor cu transportul în comun. Comisionul deadministrare a contului curent ataşat este de 30 de lei/an, iartaxa de mentenanţă a cardului este de 18 lei/an.

Primul pas pe această piaţă a fostfăcut de turcii de la Garanti, care au lansat în 2008 un proiectpilot în colaborare cu lanţul de restaurante KFC. În 2010,francezii de la BRD au început să vândă la scară largă carduricontactless.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO