Bănci și Asigurări

Clienţii nemulţumiţi ai BCR sunt obligaţi să plătească cheltuieli de judecată de 100.000 de lei

Autor: Ciprian Botea

24.01.2011, 23:42 45

Judecătorii de la Tribunalul Bucureşti au respins cerereaclienţilor nemulţumiţi ai BCR care încearcă să obţină în instanţămodificarea unor termeni contractuali, de suspendare a plăţiiratelor la credite pe perioada procesului. Primul termen pentrudiscutarea fondului procesului este programat abia în toamnă, ceeace a determinat clienţii să ceară suspendarea plăţii ratelor înacest răstimp.

Instanţa a mai hotărât, pe lângă respingerea cererii, că membriigrupului de clienţi trebuie să suporte plata cheltuielilor dejudecată cerute de BCR, în sumă de 100.000 de lei. Grupul care aacţionat banca în judecată este format din 88 de persoane, ceea ceînseamnă că fiecare membru ar trebui să scoată din buzunar mai multde 1.100 de lei.

Clienţii nemulţumiţi ai BCR caută soluţii de refinanţare cuconsultanţii de la Kiwi

"Este o hotărâre şocantă, deoarece aceşti oameni au solicitatsuspendarea plăţii ratelor la credite până la soluţia definitivă şiirevocabilă a instanţei în procesul de fond, pentru că nu au banisă mai plătească", a declarat Violeta Vasilioglu, unul dintreliderii grupului de clienţi ai BCR. Decizia instanţei poate fiatacată prin recurs la Curtea de Apel.

Un alt grup de peste 200 de clienţi BCR au solicitat suspendarearatelor pe parcursul desfăşurării procesului de fond, instanţarespingând cererea acestora în noiembrie 2010. Banca nu le-asolicitat şi clienţilor din acest grup plata cheltuielilor dejudecată.

Şi avocaţii clienţilor nemulţumiţi ai Volksbank au cerutjudecătorilor suspendarea plăţii ratelor la credite până lasoluţionarea con-flictului de fond, în condiţiile în care primultermen în acest dosar a fost fixat abia în luna noiembrie.Tribunalul Bucureşti a respins şi în acest caz cererea desuspendare a ratelor.

Clienţii Volksbank au demarat două procese colective pentru asolicita eliminarea unor clauze din contractele de creditconsiderate abuzive.

Conflictele deschise dintre clienţii nemulţumiţi de costuri şibăncile lor au apărut în urma implementării Ordonanţei 50, princare

s-a transpus în legislaţia locală o directivă europeană privindtransparentizarea condiţiilor din contractele la creditele pentruconsumatori.

Clienţii nemulţumiţi ai mai multor bănci s-au organizat în zecide grupuri pe internet pentru a discuta problemele pe care leîntâmpină în relaţia cu băncile, numărul persoanelor înscrise înaceste grupuri fiind de câteva zeci de mii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO