Bănci și Asigurări

Costin Moga, sector head retail&services ING: Tendinţa de creştere a comerţului online a început în pandemie, dar continua, chiar dacă pe o curbă mai aplatizată, cu 10% în 2021, faţă de 30% în 2020

Costin Moga, sector head retail&services ING: Tendinţa...

Autor: Roxana Rosu

16.05.2022, 12:54 100

Digitalizarea este motorul creşterii comerţului online, iar inovaţia şi digitalizare nu înseamnă doar tranzacţii cu cardul sau e-commerce, ci un ansamblu de produse, a declarat Costin Moga, sector head retail&services ING în conferinţa ZF Retail Summit 2022.

”Vorbim de comparatoare de preţuri online, campanii online, portofele electronice, returnarea facilă a produselor.  Tranzacţiile cu cardul au crescut cu 27-28% la ING în decembrie 2021 faţă de decembrie 2020.  Plăţile cu cardul au ajuns să reprezinte 56% vs 44% retrageri de numerar, în timp ce piaţa e puţin invers, dar în creştere oricum”.

Tendinţa de creştere a comerţului online a început în pandemie, dar continua, chiar dacă pe o curbă mai aplatizată, cu 10% în 2021, faţă de 30% în 2020.

Costin Moga a mai spus că studiile arată că 88% dintre românii de 16-74 ani au accesat Internetul cel puţin o dată în 2021, dar doar jumătate dintre ei au cumpărat online, faţă de o medie UE de peste 60%.

”Există un potenţial de creştere deci. Ponderea consumatorilor care cumpără online a ajuns pe la 44%, dar este important şi ce fac furnizorii de servicii de plată, ce produse includ în oferta lor, pentru a creşte conformtul şi increderea utilizatorilor”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO