Bănci și Asigurări

Diaconescu, Impuls Leasing: 2009 va fi primul an de crestere zero a vanzarilor de masini noi

Diaconescu, Impuls Leasing: 2009 va fi primul an de crestere zero a vanzarilor de masini noi

Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing: La second-hand nu ai nicio evidenta referitoare la ce masina cumperi, deoarece kilometrajul poate fi schimbat sau starea tehnica poate fi mai proasta decat in acte. Din acest motiv, vom finanta numai masini ale dealerilor second-hand cu care vom colabora, pentru ca ei ne vor garanta ca pretul este cel corect.

21.10.2008, 19:44 155

Impuls Leasing, companie care ocupa locul sapte pe piata dupa rezultatele din primul semestru, va lansa de anul viitor un produs de finantare pentru masini second-hand, in conditiile in care vanzarile de masini noi, care reprezinta motorul industriei de leasing, stagneaza sau chiar scad de la o luna la alta.
"Piata de leasing a crescut surprinzator de mult in primul semestru, insa in a doua jumatate a anului trendul a incetinit abrupt. Noi am pus acest lucru pe seama concediilor de vara, dar apoi am observat ca noua taxa de poluare a fost cea care a influentat piata. Oamenii au cumparat mai multe masini second-hand, iar vanzarile de masini noi au scazut", a declarat Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, intr-un interviu acordat ZF.
Mai multe companii de leasing au deja in portofolii produse de finantare a achizitiei de autovehicule second-hand, insa le folosesc destul de rar, in principal pentru ca de multe ori nu sunt sigure de valoarea reala a masinii. La nivelul primului semestru, de exemplu, din finantarile de 2,1 miliarde de euro acordate de companiile de leasing pentru achizitia de masini, doar 6% au fost destinate celor second-hand, restul de 94% fiind pentru masini noi. Finantarile pentru autovehicule reprezinta peste 70% din piata locala de leasing.
"La second-hand nu ai nicio evidenta referitoare la ce masina cumperi, deoarece kilometrajul poate fi schimbat sau starea tehnica poate fi mai proasta decat in acte. Din acest motiv, vom finanta numai masini ale dealerilor second-hand cu care vom colabora, pentru ca ei ne vor garanta ca pretul este cel corect. Noi vom stabili un pret pentru fiecare model de masina, in functie de kilometraj si de tipul de motorizare si vom finanta doar in limita acelei sume", afirma Diaconescu.
Pentru 2009, compania estimeaza ca finantarile pentru masinile second-hand vor ajunge sa reprezinte 5% din portofoliul auto.
Directorul general al Impuls Leasing considera ca anul viitor vanzarile de autovehicule noi vor stagna, la fel ca piata imobiliara, ceea ce inseamna ca firmele de leasing vor cauta nise pe care sa se dezvolte.
"Cred ca anul viitor se vor vinde la fel de multe masini noi ca in 2008, deci 2009 va fi primul an de crestere zero pe aceasta piata, din cauza vanzarilor mari de masini second-hand si a accesului mai dificil la finantari. Piata imobiliara este acum inghetata si isi va reveni abia dupa ce se vor linisti apele referitor la creditare, iar multi investitori sunt acum in stand-by. Pana acum, imobiliarele au crescut datorita accesului rapid la creditare, atat al constructorilor, cat si al clientilor finali. Acum accesul la credite este din ce in ce mai greu", sustine directorul general al Impuls Leasing.
Diaconescu estimeaza ca, din cauza crizei financiare si a dificultatilor in obtinerea unui credit, preturile apartamentelor vechi vor scadea cu 20% anul viitor. Se vor reduce preturile si in cazul locuintelor noi, dar cu un ritm mai lent. Despre terenuri, seful Impuls Leasing afirma ca nu se vor ieftini, dar ca nu se vor mai face tranzactii speculative.
Pentru 2009 Diaconescu se asteapta la o crestere de maximum 10% a pietei de leasing, care va fi data de dezvoltarea finantarilor in alte segmente decat cele de pana acum: medical, agricol si al echipamentelor industriale.
"In sectorul medical, evolutia echipamentelor este foarte rapida, la fiecare cativa ani apar echipamente noi, mai performante. Sectorul finantarilor pentru agricultura practic nu a existat pana acum, atat din cauza lipsei de interes a firmelor de leasing, cat si din cauza faptului ca agricultorii apeleaza la finantarile europene. Dar ca urmare a cresterii pretului produselor agricole, situatia financiara a firmelor din domeniu s-a imbunatatit. In ceea ce priveste echipamentele industriale, chiar daca multe firme anunta reduceri ale investitiilor din cauza crizei, intotdeauna vor exista retehnologizari in zona industriala", spune Diaconescu.
Impuls Leasing si-a inceput activitatea in aprilie 2007 si este controlata de holdingul elvetian Impuls Leasing International (90%), Razvan Diaconescu (5%) si Michael Unterguggenberger (5%). Unicul finantator al companiei este Raiffeisen Landesbank (Austria). Potrivit datelor companiei, dupa primul semestru aceasta se situa pe locul sapte pe piata.
In primele noua luni din acest an, Impuls Leasing a acordat finantari de 164,3 milioane de euro, din care 73% pentru autovehicule si utilitare, 25% pentru vehicule comerciale si echipamente de constructii si 2% pentru echipamente industriale si real estate.
Compania si-a revizuit tinta de finantari pentru acest an la 200 de milioane de euro, sub cea anuntata acum cateva luni, de 270 de milioane de euro, din cauza stagnarii pietei imobiliare. Numarul contractelor incheiate de Impuls Leasing in primele noua luni a fost de peste 10.900, 60% din clienti fiind persoane juridice, iar 40% persoane fizice. Compania intentioneaza sa mai deschida trei sucursale anul viitor, reteaua teritoriala urmand sa ajunga astfel la 11 unitati.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO