Generali, un jucător de top zece din piaţa asigurărilor, urmăreşte să-şi schimbe strategia de vânzări anul acesta şi se va concentra pe asigurările de viaţă tradiţionale, asigurări auto facultative (Casco) pentru flote de dimensiuni mici şi asigurări de locuinţe după ce a raportat o pierdere de 83 de milioane de lei (19,5 milioane de euro).
Pierderea de anul trecut s-a datorat cheltuielilor excepţionale cu fuziunea dintre Generali şi Ardaf, dar şi daunelor mari plătite pe poliţe de răspundere civilă auto (RCA), multe din contractele încheiate în trecut de Ardaf.
Afacerile asigurătorului s-au restrâns cu 22% anul trecut, până la 511 milioane de lei (circa 120 mil. euro), scăderea fiind datorată vânzărilor mai mici de poliţe Casco (-34%) şi RCA (-54%). "Scăderea de la RCA chiar ne-am asumat-o prin politica adoptată, respectiv preţuri corecte pentru riscurile asumate", mai spun reprezentanţii Generali.
Creşteri s-au înregistrat pe segmentul asigurărilor de incendiu şi calamităţi naturale (25%), daune la proprietăţi (50%) şi asigurări de răspundere civilă generală (4,2%). Vânzările de asigurări de viaţă au crescut, de asemenea, cu 2,4%, până la 93 milioane de lei (22 mil. euro).
Italienii de la Generali, care operează în Europa Centrală şi de Est în parteneriat cu fondul de investiţii ceh PPF, au decis anul trecut să-şi consolideze afacerile locale printr-o fuziune între companiile Generali Asigurări şi Ardaf. Generali era una din puţinele companii de asigurări locale care au raportat profit în mod constant în trecut, în timp ce Ardaf a avut pierderi de zeci de milioane de euro în ultimii ani.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels