Bănci și Asigurări

Groupama aduce Asiban si BT Asigurari sub brandul sau

Groupama aduce Asiban si BT Asigurari sub brandul sau

Jean-Francois Lemoux, directorul general al Groupama International: Intentionam sa realizam o apropiere intre companiile detinute, astfel incat sa actioneze unitar, dar modalitatea juridica inca nu a fost stabilita. Ar putea fi vorba de fuziune sau de transfer de portofoliu.

10.04.2008, 17:33 244

El spune ca acesti trei asiguratori pe care francezii ii detin pe piata romaneasca - Asiban, BT Asigurari si OTP Garancia - ar putea fuziona in cativa ani.
"Intentionam sa realizam o apropiere intre companiile pe care le detinem, astfel incat acestea sa actioneze unitar, dar modalitatea juridica inca nu a fost stabilita. Ar putea fi vorba de fuziune sau de transfer de portofoliu. Politica grupului in toate tarile in care este prezent este sa lucreze sub brandul Groupama. Vom incerca la sfarsitul anului sa introducem acest brand in Romania", explica Lemoux.
Francezii ar putea sa schimbe conducerea Asiban, la fel cum au facut la BT Asigurari, unde l-au numit recent pe Denis Rousset pe postul de director general, in locul lui Constantin Jeican.
"Evident, managementul nu va fi modificat imediat, pentru ca nu avem inca toate aprobarile autoritatilor de supraveghere pentru aceasta tranzactie", spune directorul general international al Groupama.
Dupa aceasta preluare, Asiban va continua sa lucreze cu BRD-SocGen si CEC, o parte a afacerilor fiind sustinuta de asigurarile de credite incheiate pentru bancile actionare.
"In ultima perioada, colaborarea Asiban cu bancile a continuat doar cu BRD si CEC. Contractul de achizitie prevede mentinerea acestei colaborari, dar nu este vorba de un angajament pe termen lung. Oricum, aportul bancilor in cifra de afaceri a Asiban a fost destul de redus, iar dezvoltarea din ultima perioada s-a facut pe alte canale", afirma Lemoux.
El considera ca este nevoie de o analiza a portofoliului de asigurari de credite, dar si de o reducere a portofoliului de asigurari auto, din cauza daunalitatii ridicate pe aceste segmente. Aceste doua tipuri de asigurari reprezinta circa 70% din businessul Asiban. Segmentul de piata pe care francezii si-au propus sa se dezvolte este cel al asigurarilor de viata.
BCR, BRD-SocGen, Banca Transilvania si CEC vor incasa fiecare 87,5 milioane de euro in urma vanzarii participatiilor detinute la Asiban, de 25% fiecare.
"Vanzarea participatiei la Asiban, alaturi de vanzarea BT Asigurari, face parte dintr-o strategie de concentrare pe afacerea de baza, care este bankingul. Implicarea directa in asigurari ne aducea cheltuieli importante, incepand de la chiriile pentru sedii. Acum putem sa si castigam de pe urma asigurarilor pentru ca vom pastra acordurile de distributie cu asiguratorii si produsele vor fi in continuare disponibile in banca", a comentat pentru ZF Horia Ciorcila, presedintele Consiliului de Administratie al Bancii Transilvania.
Patrick Gelin, presedintele BRD-SocGen, afirma ca banii incasati de pe urma vanzarii Asiban vor fi folositi, cel mai probabil, pentru consolidarea fondurilor proprii ale bancii.
"Fiecare cu meseria lui: bancherul nu este si asigurator. Am considerat ca trebuie sa gasim un actionar profesionist pentru Asiban, pentru ca nu este comod sa girezi o asemenea afacere din pozitia de banca", a spus Gelin. Si presedintele CEC, Radu Ghetea, afirma ca prezenta in actionariatul unei companii de asigurari nu face parte din strategia bancii.
"Am facut o analiza foarte serioasa si am constatat ca aveam alte obiective. Am considerat ca nu era cea mai buna idee sa avem o societate de asigurari, pentru ca nu aveam expertiza necesara", afirma Ghetea.
Manfred Wimmer, CEO al BCR, spune ca aceasta tranzactie este "o miscare foarte naturala pentru BCR".
"Ca strategie, in grupul Erste ne concentram pe businessul de baza si oricum nu pastram participatii in companii pe care nu le controlam. La BCR, principalul accent pe crestere va viza bankingul, iar capitalul va fi alocat in cea mai mare masura pentru aceasta", a declarat Wimmer. El afirma ca vanzarea era o optiune evidenta pentru BCR, care s-a suprapus cu intentiile celorlalti actionari. "BRD a luat initiativa si a coordonat procesul, apoi s-a alaturat si CEC si a aparut baza pentru o afacere foarte curata", spune Wimmer.

Patrick Gelin, presedintele BRD-SocGen
Fiecare cu meseria lui: bancherul nu este si asigurator. Am considerat ca trebuie sa gasim un actionar profesionist pentru Asiban, pentru ca nu este comod sa girezi o asemenea afacere din pozitia de banca.

Manfred Wimmer, CEO al BCR
"Ca strategie, in grupul Erste ne concentram pe businessul de baza si oricum nu pastram participatii in companii pe care nu le controlam. La BCR, principalul accent pe crestere va viza bankingul."

Horia Ciorcila, presedintele Bancii Transilvania
Vanzarea participatiei la Asiban, alaturi de vanzarea BT Asigurari, face parte dintr-o strategie de concentrare pe afacerea de baza, care este bankingul. Implicarea directa in asigurari ne aducea cheltuieli importante.

Radu Ghetea, presedintele CEC
Am facut o analiza foarte serioasa si am constatat ca aveam alte obiective. Am considerat ca nu era cea mai buna idee sa avem o societate de asigurari, pentru ca nu aveam expertiza necesara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO