Bănci și Asigurări

ING asteapta 200.000 de clienti la pensiile facultative

08.02.2008, 20:40 13

Olandezii de la ING, care au atras aproape 1,3 milioane de clienti in campania de pensii obligatorii, devenind astfel liderul acestei piete, estimeaza ca vor incheia acest an cu cel putin 200.000 de clienti pe segmentul pensiilor facultative.
"Cred ca piata pensiilor facultative va ajunge la cel putin 500.000 de participanti in 2008, iar in cel mai bun caz - poate chiar la un milion. Cred ca pensiile obligatorii vor da un impuls semnificativ vanzarilor de pensii facultative si de asigurari de viata, pentru ca oamenii incep sa constientizeze necesitatea acestor produse", a declarat Bram Boon, directorul general al ING Asigurari de Viata, liderul pietei de profil.
El estimeaza ca pana la sfarsitul anului compania va administra active de cel putin 40 de milioane de euro din pensii facultative, in conditiile in care fiecare participant va plati minimum 200 de euro pe an, suma maxima deductibila fiscal.
La sfarsitul lunii ianuarie, ING Asigurari avea aproape 20.000 de participanti la cele doua fonduri de pensii facultative pe care le administreaza, din care 13.000 la ING Clasic si 7.000 la ING Optim.
"Angajatorii sunt tot mai interesati de pensiile facultative, pentru ca este o presiune foarte mare pe piata fortei de munca, iar ei sunt fortati sa le ofere mai multe beneficii angajatilor", spune Boon.
Pentru a atrage clienti pe segmentul pensiilor facultative, dar si pe cel al asigurarilor de viata, ING va utiliza baza de clienti construita in urma campaniei de pensii obligatorii.
"Aceasta va fi, de fapt, cea mai mare provocare pentru noi in 2008, sa folosim baza de date de la pilonul II, care este imensa. Dupa ce vom incepe colectarea contributiilor din pensii obligatorii, ne vom da seama de veniturile participantilor, deci vom sti cu ce sume ar putea contribui la pensiile facultative", explica seful ING Asigurari.
Pe partea de asigurari de viata, olandezii vor lansa anul acesta noi produse unit-linked in lei si in euro, pe langa cele sase programe de investitii pe care le amdministreaza deja. Asigurarile unit-linked sunt asigurari de viata cu programe de investitii atasate, care plaseaza cea mai mare parte din prima platita de asigurat in fonduri administrate de asigurator sau de un administrator extern.
"Vom lansa fonduri unit-linked mai riscante, care vor investi pe BVB, pentru ca exista cerere pe piata pentru astfel de produse, sunt persoane care vor sa isi investeasca toti banii in actiuni. De asemenea, pentru ca sunt multi romani care lucreaza in strainatate si au venituri in euro, vom lansa astfel de produse si in moneda europeana", afirma Boon.
El nu a prezentat rezultatele ING Asigurari pentru anul trecut, insa a precizat ca volumul de new business a crescut cu 46%, iar numarul de polite vandute - cu 60%, in timp ce profitul a inregistrat o scadere, din cauza investitiilor realizate in pensii private.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO