Bănci și Asigurări

ING incetineste pe asigurari si accelereaza pe credite de retail

ING incetineste pe asigurari si accelereaza pe credite de retail

Bram Boon, directorul general al ING Asigurari de Viata: Continuam sa investim in pensii facultative, ceea ce ne creste cheltuielile si afecteaza profitul.

15.05.2008, 19:38 23

ING Asigurari de Viata, cea mai mare companie de pe piata de profil, a incheiat primul trimestru cu o crestere de 9%, totalul primelor brute subscrise fiind de 37 mil. euro, potrivit raportului trimestrial publicat ieri de grupul olandez.
"Cresterea a incetinit usor din cauza faptului ca ne-am concentrat mai mult pe vanzarea pensiilor facultative decat pe asigurari de viata, spre deosebire de primul trimestru al anului trecut. Totusi, cred ca este o crestere substantiala", a declarat pentru ZF Bram Boon, directorul general al ING Asigurari de Viata. Compania a inceput sa vanda pensii facultative (pilonul III) in vara anului trecut, iar in prezent administreaza doua fonduri cu aproape 25.000 de participanti si active de 7,7 mil. lei (2,1 mil. euro), arata ultimele date ale Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
ING este al doilea jucator din piata pensiilor facultative in functie de numarul de participanti, dupa Allianz-Tiriac Pensii Private, care are peste 31.000 de clienti la cele doua fonduri pe care le administreaza.
Raportul grupului precizeaza ca pe segmentul pensiilor obligatorii (pilonul II), unde ING este liderul de piata, numarul clientilor atrasi in primul trimestru, adica pe ultima suta de metri a campaniei de aderare, a fost de 290.000. In total, ING are 1,38 milioane de participanti la fondul pe care il administreaza.
ING Asigurari a obtinut un profit net de 1,5 mil. euro in primele trei luni ale acestui an, in scadere usoara fata de aceeasi perioada din 2007, cand castigul net a fost de peste 1,6 mil. euro, potrivit datelor companiei.
"Continuam sa investim in pensii facultative, ceea ce ne creste cheltuielile si afecteaza profitul. De asemenea, un impact redus l-a avut si scaderea pietelor de capital, care ne-a diminuat profiturile din investitii", explica Boon. Pentru ING, businessul pe piata locala se numara printre cele mai mici din regiune, in conditiile in care in Cehia afacerile grupului sunt de 99 mil. euro, in Ungaria - de 96 mil. euro, iar in Polonia - de 83 mil. euro.


Crestere de 19% in trei luni la creditele de retail

Soldul creditelor de retail acordate de ING s-a majorat cu 19% fata de sfarsitul anului trecut pana la un total de 597 mil. euro, majoritatea finantarilor fiind sub forma de credite ipotecare si de consum, conform datelor publicate de banca-mama la Amsterdam. Cota de piata pe creditarea de retail a urcat astfel de la 2,1% la 2,9%, potrivit estimarilor olandezilor.
Resursele atrase prin produsul de economisire au urcat cu 7% fata de nivelul din decembrie 2007, pana la echivalentul a 928 mil. euro. Cota de piata pe economisirea de retail a ramas insa stabila la 4,8%. Resursele atrase sunt astfel cu 331 mil. euro mai mari decat volumul creditelor de retail, indicand un potential substantial de crestere a finantarilor. In martie, banca a lansat un card de credit care ar urma sa sustina majorarea finantarilor.
De asemenea, gradul de folosire a internet bankingului a crescut in primele trei luni ale anului de la 7,5% la 21,1% din clienti. In trimestrul I, ING Bank a deschis 9 unitati, ajungand la 157. Incluzand sucursalele dedicate clientilor companii, reteaua ING numara 182 de unitati. Numarul clientilor a crescut cu 41.000 in primele trei luni ale anului, pana la un total de 544.000. "Investitia pornita de la zero in Romania merge conform planului spre atingerea tintei ambitioase de crestere", afirma olandezii in raportul pe trimestrul I. Banca-mama mentioneaza o scadere a profitului brut pe Europa Centrala cu 2 mil. euro fata de trimestrul I 2007, scadere care reflecta investitiile cu extinderea retelei in Polonia, Ucraina si Romania.
ING considera ca cele trei pietei - cele mai mari din regiune - au un potential semnificativ de crestere pe retail banking alimentat de dinamica PIB, de cererea din ce in ce mai mare de produse financiare si de majorarea salariilor.
Pe zona corporate, grupul olandez are drept obiectiv situarea in topul celor mai importante banci pe principalele piete din Europa Centrala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO