Bănci și Asigurări

ING Viata: Tintim un milion de clienti la pensiile private obligatorii

ING Viata: Tintim un milion de clienti la pensiile private obligatorii

Radu Vasilescu, directorul de pensii al ING Asigurari de Viata: Experienta din celelalte state din regiune, care au aplicat o reforma a pensiilor, arata ca cei care au avut optiunea unei pensii private au beneficiat de aceasta oportunitate. In Polonia, de exemplu, 98% dintre cei carora legislatia le permitea participarea la sistem au facut-o. Avem incredere ca si in Romania se va intampla la fel.

27.04.2007, 16:40 30

ING Asigurari de Viata are fixat un target de un milion de clienti din piata de trei milioane de angajati a pensiilor private obligatorii (pilonul II), spune Radu Vasilescu, managerul de pensii al companiei.
"Piata pensiilor private obligatorii (pilonul II, n. red.) va avea 3 milioane de clienti, din care ING vrea sa atraga un milion", spune Radu Vasilescu. El spune ca jumatate din acesti trei milioane de contributori vor fi obligati sa participe, avand sub 35 de ani, iar restul de jumatate vor participa pe baze voluntare, avand sub 45 de ani. Per total, ING si-a propus o cota de piata de circa 33% din numarul de clienti.
La fondurile de pensii de pilon II pot participa salariatii de maximum 35 de ani, vor fi obligati sa isi exprime optiunea pentru un fond dintre cele care vor activa pe piata. In plus, cei cu varste intre 35 si 45 de ani vor putea participa pe baze optionale.
"Experienta din celelalte state din regiune, care au aplicat o reforma a pensiilor, arata ca cei care au avut optiunea unei pensii private au beneficiat de aceasta oportunitate. In Polonia, de exemplu, 98% dintre cei carora legislatia le permitea participarea la sistem au facut-o", afirma Vasilescu, estimand ca si in Romania situatia va fi asemanatoare.
Directorul de pensii al ING spune ca pensionarii de astazi, care obtin venituri din contributiile colectate in prezent de la salariati, nu au avut sansa unei pensii corecte si a investirii contributiilor, dar ca "generatia actuala nu mai are nicio scuza" sa nu contribuie la sistem pentru a-si asigura o pensie pe masura posibilitatilor. ING Fond de Pensii, societatea specializata in pilonul II a ING Asigurari de Viata, este deocamdata singura companie care a depus cererea de autorizare pentru pensiile obligatorii. Pana in luna august, cand va incepe efectiv campania de vanzare a acestor pensii, aproximativ zece companii de administrare spun ca vor fi gata sa intre pe aceasta piata.
In perioada de patru luni dintre august-noiembrie, contributorii din pilonul II vor putea opta pentru unul dintre fondurile de pe piata, fiind intampinati de circa 100.000 de agenti de marketing.
Dupa perioada celor patru luni, cei ramasi fara optiune vor fi repartizati aleator jucatorilor din sistem, proportional cu numarul de clienti deja atrasi, consolidand pozitia de pe piata a celor care au atras cei mai multi clienti.
Pentru aceasta cursa dupa clienti, cei de la ING au pregatit un buget de campanie de publicitate de peste un milion de euro, care va include si promovarea pensiilor private facultative (pilonul III) ale companiei. Cat despre campania publica de informare, promisa de oficialitati in luna iulie, Vasilescu spune ca nu are asteptari deosebite de la aceasta si ca tot primele companii care vor vinde aceste produse va trebui sa-si asume sarcina educarii si informarii clientilor.
Directorul de pensii al ING a mai precizat ca piata pensiilor facultative, unde primele contributii vor putea fi colectate de luna viitoare, va avea mult de suferit de pe urma suprapunerii cu campania de aderare la pensiile obligatorii din august-noiembrie. Astfel, din potentialul de piata de 200.000-300.000 de clienti si 40-50 de milioane de euro in contributii estimat oficial, Vasilescu spune ca piata pilonului III va putea valorifica doar cel mult 100.000 de clienti si contributii de maximum 20 de milioane de euro.
"Toata forta de vanzare de pe piata va fi blocata cu campania pensiilor obligatorii. Practic, pensiile facultative vor putea fi vandute cel mult doua luni, intre mai si iulie, dupa care toata lumea se va concentra pe pensiile obligatorii", considera el.
Abia dupa terminarea campaniei pentru pilonul II, adica in luna ianuarie a anului viitor, agentii de vanzare se vor putea intoarce la cautarea de clienti pentru pensiile facultative. Din aceasta piata, ING si-a stabilit un target de 25% din numarul total de clienti.
Deocamdata, ING are in autorizare, conform legislatiei, 2.111 agenti de marketing la Comisia de Pensii Private (CSSPP), procedura dupa care acestia vor putea vinde pensii facultative. Pentru pensiile obligatorii, agentii vor trebui autorizati din nou.
Pe langa cei 2.111, care reprezinta forta de vanzare pe care ING a folosit-o pana acum pentru asigurarile de viata, compania a mai recrutat un "flex-force" (numele ING pentru forta de vanzare pe care o va folosi pe piata pensiilor private) de cateva mii de agenti.
"Vom opri recrutarea doar cand vom ajunge la 20.000 de agenti de marketing, din cei aproximativ 100.000 de pe piata", spune Radu Vasilescu. ING are pregatite doua fonduri de pensii facultative, care vor investi banii clientilor in proportie de 25% pe Bursa si 75% in instrumente cu venit fix.
Diferenta dintre ele este ca unul va contine in prospectul de emisiune garantia neta a contributiilor, care asigura clientii ca nu pot primi la pensie mai putin decat au contribuit in timpul vietii active.
"Garantia va fi asigurata printr-un plan de hedging (operatiuni de acoperire a riscurilor din investitii, n. red.) si prin provizioanele pe care le vom constitui din comisionul mai mare de administrare perceput la inceput, din contributia depusa", a explicat Vasilescu.


Cum sta concurenta

Allianz-Tiriac: administrator in pilonul III, are doua fonduri in pregatire

Aviva Romania: administrator in pilonul III, are un fond in pregatire

BCR Viata: administrator in pilonul III, are un fond in pregatire

OTP Garancia: cerere depusa pentru licenta si un fond in pilonul III

Raiffeisen AM: cerere depusa pentru licenta si un fond in pilonul III

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO