Bănci și Asigurări

Marsh se orienteaza catre retail si duce asigurarile in hipermarketuri

Marsh se orienteaza catre retail si duce asigurarile in hipermarketuri

Cristian Fugaciu, directorul general al Marsh Romania: "Incercam sa accesam piata de retail, dar nu direct, ci prin parteneriate cu clientii nostri coporate, care, la randul lor, au multi clienti persoane fizice. Este o piata cu un mare potential de crestere."

31.07.2007, 16:47 37

Marsh Romania, filiala locala a celui mai mare broker de asigurari din lume, si-a propus sa se dezvolte puternic pe un nou segment de piata, cel al persoanelor fizice, dupa ce de la infiintare incoace brokerul a intermediat contracte de asigurare doar pentru companii.
Pana la sfarsitul anului, compania intentioneaza sa isi majoreze veniturile din aceasta activitate la 10% din cifra de afaceri. Anul trecut, aceasta a fost de circa 4 milioane de euro (13,8 milioane de lei), Marsh fiind al doilea jucator de pe piata.
"Incercam sa accesam piata de retail, dar nu direct, ci prin parteneriate cu clientii nostri coporate, care, la randul lor, au multi clienti persoane fizice. Este o piata cu un mare potential de crestere", afirma Cristian Fugaciu, directorul general al Marsh Romania.
Brokerul plaseaza deja polite de asigurare prin intermediul a doi dealeri auto, iar acum este in discutii pentru a incheia inca un parteneriat de acest fel. "Produsul pe care il oferim clientilor acestor dealeri este un termen de garantie extins fata de cel oferit de producatorul autoturismului. Este, de fapt, o polita de asigurare", explica Fugaciu.
Un alt canal de distributie a politelor de asigurare pentru persoanele fizice il reprezinta companiile, pentru angajatii carora Marsh creeaza diferite pachete de asigurari. "Angajatii pot sa isi aleaga polite de asigurare de viata, de masina sau pentru casa. Sunt pachete standard, negociate cu angajatorii", sustine seful Marsh.
Pana la sfarsitul anului, Marsh va distribui polite de asigurare si in hipermarketuri, compania fiind acum in negocieri cu mai multe retele.
Pentru a folosi acest canal de vanzare, Marsh studiaza acum produsele grupului de pe pietele straine. "Prin aceste polite partenerii nostri vor putea oferi o gama mai larga de produse si isi vor fideliza astfel clientii. Pentru noi, avantajul este ca avem acces la un numar foarte mare de clienti individuali", spune Cristian Fugaciu.
Tot in acest an compania si-a planificat sa creasca pe segmentul produselor de tip employee benefits, adica beneficii oferite de catre companii angajatilor, cum ar fi asigurari de viata, de sanatate sau pensii private. Marsh se pregateste acum sa depuna dosarul de autorizare la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, urmand sa intermedieze pensii in maximum o luna.
Marsh si-a bugetat ca veniturile din intermedierea contractelor de tip employee benefits sa atinga 10%din cifra de afaceri in acest an, in conditiile in care anul trecut ponderea acestora a fost de circa 2%.
"Avem deja 80 de clienti pe acest segment, cu un numar de angajati de la cateva zeci la cateva mii", afirma directorul Marsh. In total, compania are circa 300 de clienti corporate.
In prezent, cea mai mare pondere in portofoliul Marsh o detin asigurarile auto (40%), urmate ce politele de bunuri (25%). Circa 15% din politele plasate de broker sunt asigurari de raspundere profesionala, pentru manageri, pentru producatori sau mediu.
Pe asigurari pentru manageri (D&O), care au provocat multe discutii in piata dupa ce au fost introduse ca obligatorii in legea societatilor comerciale, Marsh are acum 15 clienti, cea mai mare suma asigurata fiind de peste 10 milioane de euro.
"O alta directie de dezvoltare pentru acest an este consultanta de risc pentru companii. Dintre toate afacerile noastre, acest segment are cel mai mare potential de crestere. In prezent, piata este aproape de zero, insa companiile nu au cum sa nu aiba nevoie de asa ceva, pentru ca riscuri sunt peste tot", explica Fugaciu.
Marsh are acum 50 de angajati si trei birouri in toata tara.
Valoarea contractelor intermediate de companie a crescut cu circa 50% in prima jumatate a anului, iar cea a veniturilor din comisioane, cu 25%.
"Piata asigurarilor corporate nu este la nivelul pe care ni-l dorim, inca n-am ajuns sa vina la noi companiile pentru a cumpara polite. Acum suntem in faza de educare a pietei", este de parere seful Marsh.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO